Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - A Goodyear Genfben bemutatta a kettős mintázatú abroncsát

A Goodyear Genfben bemutatta a kettős mintázatú abroncsát

Gyártók Leközölve 2014.03.26. , írta J. József

A Goodyear nem jött üres kézzel a Genfi Autószalonra, ahol egyedülálló mintázatú abroncsot mutatott be, amely néhány év múlva kerülhet a kereskedelembe.

Goodyear concept SUV A Genfi Autószalonon a Goodyear beszámolt arról, hogy a közeljövőben a személyabroncsok számára hasznos koncepció jelenik meg - A fénykép csak illusztráció © : Goodyear

A két részből álló abroncs

Igen, igen, nem álmodik! Szemben a hagyományos személyabronccsal, ennek a koncepcióabroncsnak, amit most bemutatott a Goodyear, két fő részből áll a mintázata, amelyeket egy csatorna választ el egymástól. Mintha ikerkerekek lennének egymás mellett, csakhogy itt egyetlen abroncsról van szó, amelyet külön azért fejlesztettek ki, hogy ilyen mintázata legyen. Mi ennek a célja? Számos téren előnyt jelent, többek között a biztonság és az energiatakarékosság terén.

Goodyear concept első A fénykép csak illusztráció © : Goodyear


Kisebb fogyasztás, kevesebb vízencsúszás

Goodyear concept külső A fénykép csak illusztráció © : Goodyear

Könnyen elképzelhetjük az ilyen mintázat két legnagyobb előnyét: mivel a középső része szabad, a vízelvezetése mindenképpen jobb lesz nagy eső esetén. Mivel az útburkolattal kevésbé nagy felületen érintkezik, a gördülési ellenállás is nyilvánvalóan javul. A kettős mintázatú abroncs tehát hatékonyabb nedves útburkolaton való vezetésnél, ugyanakkor jelentősen csökken az üzemanyag-fogyasztás egy standard abroncshoz képest. Egyetlen megoldandó műszaki problémával kell megküzdeniük a tervezőknek - az érintkezési felület csökkenésével, ami mindenképpen hatással van a gumi tapadási tulajdonságaira, amikor az abroncs dinamikus vezetés alkalmával erős nyomásnak van kitéve. A Goodyear bejelentette, hogy a fejlesztés viszonylag előrehaladott stádiumban van, és egy SUV abroncs születhet belőle, amely a következő években kereskedelmi forgalomba kerülhet. Akárhogy is lesz, az ezen a prototípuson alkalmazott és kifejlesztett valamennyi technológia potenciális fejlesztéseket jelent a közeljövőben értékesített személyabroncsoknál.