A Goodyear Genfben bemutatta a kettős mintázatú abroncsát
A Goodyear nem jött üres kézzel a Genfi Autószalonra, ahol egyedülálló mintázatú abroncsot mutatott be, amely néhány év múlva kerülhet a kereskedelembe.

Ugyanebben a témában
A két részből álló abroncs
Igen, igen, nem álmodik! Szemben a hagyományos személyabronccsal, ennek a koncepcióabroncsnak, amit most bemutatott a Goodyear, két fő részből áll a mintázata, amelyeket egy csatorna választ el egymástól. Mintha ikerkerekek lennének egymás mellett, csakhogy itt egyetlen abroncsról van szó, amelyet külön azért fejlesztettek ki, hogy ilyen mintázata legyen. Mi ennek a célja? Számos téren előnyt jelent, többek között a biztonság és az energiatakarékosság terén.

Kisebb fogyasztás, kevesebb vízencsúszás

Könnyen elképzelhetjük az ilyen mintázat két legnagyobb előnyét: mivel a középső része szabad, a vízelvezetése mindenképpen jobb lesz nagy eső esetén. Mivel az útburkolattal kevésbé nagy felületen érintkezik, a gördülési ellenállás is nyilvánvalóan javul. A kettős mintázatú abroncs tehát hatékonyabb nedves útburkolaton való vezetésnél, ugyanakkor jelentősen csökken az üzemanyag-fogyasztás egy standard abroncshoz képest. Egyetlen megoldandó műszaki problémával kell megküzdeniük a tervezőknek - az érintkezési felület csökkenésével, ami mindenképpen hatással van a gumi tapadási tulajdonságaira, amikor az abroncs dinamikus vezetés alkalmával erős nyomásnak van kitéve. A Goodyear bejelentette, hogy a fejlesztés viszonylag előrehaladott stádiumban van, és egy SUV abroncs születhet belőle, amely a következő években kereskedelmi forgalomba kerülhet. Akárhogy is lesz, az ezen a prototípuson alkalmazott és kifejlesztett valamennyi technológia potenciális fejlesztéseket jelent a közeljövőben értékesített személyabroncsoknál.
Cikkek ugyanebből a rovatból
- A három futó mindig tapad a Continál
- Goodyear TripleTube: a három az egyben abroncs, amelyből nem hiányzik a levegő
- Goodyear BH03: az abroncs, amelyik áramot termel
- Fedezze fel az új Pirelli 2015-ös naptár első fotóit
- A Bridgestone forradalmasítja a Runflat abroncsot
- Toyota C-HR: okos abronccsal
- A Bridgestone a biztonságról készített videót
- A Michelin a Formula E-be fektet a jövő abroncsának fejlesztéséhez
- Michelin „Tall and Narrow” abroncsokat kapott a Renault Eolab Concept
- A Hankook Ventus S1 Evo2 felülmúlja versenytársait a német összehasonlítás szerint