Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - Bridgestone Potenza Adrenalin RE002: teszt az Ascari versenypályán

Bridgestone Potenza Adrenalin RE002: teszt az Ascari versenypályán

Gyártók Leközölve 2013.04.29. , írta J. József

Bridgestone meghívott minket az andalúz Ascari versenypályára új városi és kompakt autókra szánt sportabroncsa, az Adrenalin RE002 tesztelésére. A próbák özönvízszerű esőben zajlottak, ami lehetővé tette számunkra, hogy értékeljük az abroncs tulajdonságait nehéz körülmények között.

 Ascari versenypálya A fénykép csak illusztráció © : Bridgestone

A programban eredetileg arról volt szó, hogy az Adrenalin RE002 abroncsot különböző és változatos körülmények között próbálhatjuk ki. Az időjárás azonban másként rendelkezett. Meg kellett elégednünk a nedves útburkolaton történő próbákkal: vezetés a pályán, szlalom és összehasonlító teszt. Jó dolog a rosszban, hogy így megláthattuk, mit ér az abroncs különösen nehéz viszonyok között. 

 

Vezetés nedves útburkolaton: biztonság és a helyzet uralásának érzése

Az Adrenalin RE002 vezetés közbeni viselkedésének tesztelésére a Bridgestone egy Audi A3 TFSI autót bocsátott a rendelkezésünkre, valamint az Ascari versenypálya északi körét. Váltakozó emelkedővel és lejtőivel, az ívekkel (Sebring, Pif-Paf, Spa, Petit Eau Rouge ívek…), ez a pálya legtechnikásabb része. Komoly vezetési ismereteket igényel, különösen az átázott pálya.

Az időjárási viszonyok ellenére a demonstráció bizonyító erejű volt. Az abroncs és az Audi A3 közötti harmónia tökéletes. A biztonság és ellenőrzés érzésén túl az Adrenalin RE002 pontosnak bizonyult és gyorsan reagált. A vezetési élmény fokozására alkalmazott technológiák kiválóan működnek a nedves burkolaton. Fontos tény a mindennapi vezetés szempontjából: az Adrenalin RE002 különösen stabil fékezéskor és csodálatosan viselkedik irányváltásnál.

 

A gymkhana: összehasonlító teszt a Turanza T001-gyel

Volkswagen Golf 7 az ázott pályánA fénykép csak illusztráció © : Bridgestone

Vízzel borított pálya, szlalom, fékezési zóna: ideális körülmények egy abroncs vízelvezető képességének értékelésére. Ennél a próbánál a Bridgestone azt ajánlotta nekünk, hogy hasonlítsuk össze a  Potenza Adrenalin RE002 és a  Turanza T001 tulajdonságait, amely a termékcsalád leginkább „személyabroncsnak” tekintett darabja.

A próba egy  VW Golf 7-tel kezdődik, amelyre T001-et szereltek. Az abroncs jól viselkedik. Egyetlen fenntartás az enyhe alulkormányozásra való hajlam (az első futómű kitér) a pálya leggyorsabb ívében.

Ilyen körülmények között úgy tűnik, hogy az Adrenalin RE002 teljesítménye nem múlja felül a T001-ét: egy kör alatt túl kicsi a két idő közötti különbség. Viszont amiben az Adrenalin érezhetően különbözik, az a vezetés érzete: az egymás után következő kanyarokat folytonosabban, jobb érzéssel veszi.

Röviden, biztonság szempontjából az eredmény: nulla-nulla. A vezetési élmény szempontjából azonban technikai kiütésel győzött az Adrenalin RE002.

 

A tulajdonságok megerősítése: 

Tapadási bemutató Audi TT-n A fénykép csak illusztráció © : Bridgestone

Hogy az Adrenalin RE002 tulajdonságait teljesen felmérhessük, a Bridgestone megkért minket, hogy üljünk be hivatásos pilótánk által vezetett  Audi TT jobb ülésére. Saját stílusukban a lehető leginkább kitolva a határokat, lehetővé tették számunkra, hogy értékeljük az abroncs tapadási tulajdonságait . A bemutatóhoz technikai magyarázatokat fűztek a pálya érzékeny pontjairól. Az ortodox, és egyes helyzetekben szándékosan karikírozott vezetés alatt láthatóvá vált az Adrenalin RE002, közömbös viselkedése, valamint nagy progresszivitása.

 

Az Ascari pálya felfedezése egy Radical SR3-ban ülve

Bridgestone lehetővé tette számunkra, hogy a teljes Ascari pályát felfedezzük egy 220 lóerős, 540 kiló súlyú valódi versenyautó, egy Radical SR3 utasaként. Szálljanak be egy körre!

 

Olvassa el ezt is:

 
>> Bridgestone Potenza Adrenalin RE002: sportos gumiabroncs városi és kompakt autókra