Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - ContiSafetyDays 2013: egy nap a pályán - a Continental 5 termékcsalád tesztelése

ContiSafetyDays 2013: egy nap a pályán - a Continental 5 termékcsalád tesztelése

Gyártók Leközölve 2013.08.08. , írta J. József

Mint minden évben, a Continental meghívta a gumiabroncs szakembereit legújabb termékeinek tesztelésére. Jelen esetben az 5-ös termékcsaládról volt szó, amely a ContiEcoContact 5, ContiPremiumContact 5 és ContiSportContact 5 abroncsokat tartalmazza. A nap a Párizs környéki Mortefontaine pályán került megrendezésre. Az ötödik alkalommal megrendezett ContiSafetyDays nap programjában négy, biztonsággal foglalkozó műhely szerepelt: abroncsnyomás, fékezés száraz és nedves útbrukolaton, 4x4-es vezetés és pálya.

ContiSafetyDays 2013 pályán töltött nap Conti Safety Days rendezvény, a gumiabroncs szakértőinek kihagyhatatlan találkozója - A fénykép csak illusztráció © : Continental

A ContiSafetyDays a Continental márka és a gumiabroncs szakembereinek kiemelt találkozójává vált. Ez a tesztnap a pályán jó lehetőséget nyújt a márkának arra, hogy kiemelje termékei technológiai fejlődését és felhívja a szakújságírók és a témára szakosodott bloggerek figyelmét az autóipar biztonságával kapcsolatos témákra.

Ebben az évben a Continental a párizsi régióban lévő mortefontaine-i pályára hívott meg minket, hogy teszteljük 5-ös termékcsaládját, amely a ContiEcoContact 5, ContiPremiumContact 5 és a ContiSportContact 5 abroncsokból áll. Termékei teljesítményének értékelésére az abroncsgyártó négy műhelyt szervezett a következő témákban: abroncsnyomás, fékezés száraz és nedves útbrukolaton, 4x4-es vezetés és útvonal.

Abroncsnyomás műhely 

Jármű: BMW 125i 

Abroncsok: ContiPremiumContact 5

Conti Safety Days 2013 abroncsnyomás műhelyA fénykép csak illusztráció © : Continental

Hogy bizonyítsa a mindig megfelelő abroncsnyomással való közlekedés fontosságát, a szervező arra kért minket, hogy állandó 40 km/h sebességgel kövessük az útburkolaton kijelölt kört.

>> Jól felfújt abroncsok: a jó kanyarodási szög eltalálása után a jármű útvonala követi a burkolaton megrajzolt kört.

>> 0,5 bárral kevesebb nyomással felfújt abroncsok: a jó útvonal megőrzéséhez rendszeresen korrigálni kell az irányt a kormánnyal.

 

Fékezés műhely

Jármű: Clio IV RS

Abroncsok: ContiSportContact 5

ContiSafetyDays 2013 fékezés műhelyA fénykép csak illusztráció © : Continental

Először fékpróbát végzünk nedves útburkolaton. A ContiSportContact 5 abroncs jól reagál és nagy biztonságot nyújt. Jó alkalom arra, hogy emlékeztessünk: 90 km/h sebességnél egy A osztályú abroncs ennél a szempontnál (az európai címkézés szerint) átlagosan 6 méterrel rövidebb fékutat igényel, mint egy B osztályú abroncs.

Ezután áttérünk egy speciális eszközhöz, ami egy vészfékezési helyzetet tesz lehetővé. Közel 90 km/h-ás lendülettel útkereszteződéshez érkezünk, ahol a fényjelzés az utolsó pillanatban mutatja, hogy jobbra vagy balra forduljunk. Az eredmény meggyőző: néhány méter elég ahhoz, hogy lefékezzünk és megkerüljük az akadályt jó kormányozhatósággal és pontossággal. 

 

A vezetési műhely

Kiszállunk a Clio IV RS-ből és két, egymással ellentétes vérmérsékletű járműre cseréljük: egy versenyautóra (Caterham R300) és egy elektromos autóra (Volvo C30).

Jármű: Caterham R300 

Abroncsok: ContiPremiumContact 5 

ContiSafetyDays 2013 vezetési műhely A fénykép csak illusztráció © : Continental

A Caterham R300 egy pályára szabott versenykocsi. Nincs elektronikus vezetést segítő berendezés, sem rásegítő fékezés: tökéletes az abroncs saját teljesítményének tesztelésére! A Caterham még nagy sebességnél is gyorsan és pontosan reagál úgy a kanyarokban, mint az irányváltásoknál. A ContiPremiumContact 5 abroncsok bemutattak minden bennük rejlő lehetőséget. 

 

Jármű: elektromos Volvo C30

Abroncsok: ContiEcoContact 5

Ezután a sportos teszt után a vezetési műhelyt egy elektromos járművel folytattuk. Egy Volvo C30-ba szálltunk be, amire ContiEcoContact 5 abroncsokat szereltek. Hát meg kell mondani, hogy a Caterham motorhangja után a változás több mint radikális volt! A 100%-osan elektromos jármű ugyanis nagyon halk, annál is inkább, mert dolgoztak a menetzajon, hogy a lehető legkevésbé legyen zavaró.

 

4x4-es műhely

Ennél a műhelynél két SUV járművet kaptunk (Hyundai ix35 és Hyundai Santa Fe), valamint egy 4x4-est (Isuzu D-Max).

Jármű: Hyundai ix35

Abroncsok: ContiPremiumContact 5

ContiSafetyDays 2013 4x4-es műhelyA fénykép csak illusztráció © : Continental

Országúti abroncsaival a Hyundai ix35 kapaszkodása és vonóereje nyilvánvalóan kevés, amint a terep egy kissé nehézre vált. A gyakorlat célja mindenekelőtt az volt, hogy megmutassák nekünk, miért érdemes az ilyen járműtípusra megfelelő abroncsokat szerelni, ha a bitumenes útburkolaton kívül vágyunk kalandozásra.

 

Jármű: Hyundai Santa Fe

Abroncsok: ContiCrossContact LX

Ezzel szemben a Santa Fe, amelyen terepjáró (ContiCrossContact LX) abroncs volt, könnyedén vette az akadályokat. Kitűnő kapaszkodást nyújtott a sáros és sziklás pályán egyaránt.

 

Jármű: Isuzu D-Max

Abroncsok: ContiCrossContact AT

Végül rátérünk a komoly dolgokra, az Isuzu D-Maxokra, amelyekre ContiCrossContact AT abroncsokat szereltek (a Gazelles rally nyertese). Igazi emelkedőknek indulunk neki, ferde, lejtős utakon és sziklákon haladunk keresztül... az abroncs biztonságosnak mutatkozik és betölti funkcióját. A kapaszkodás jó stabilitást biztosít lejtőkön, minden talajtípusnál (kő, sár, kavics, stb.). A kemény, de egyszersmind alkalmazkodó abroncs jól veszi a korlátokat, és az akadályokon erőlködés nélkül halad át.