Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - ContiWinterContact TS 830 P: tesztelés az Alpe d’Huez-i pályán

ContiWinterContact TS 830 P: tesztelés az Alpe d’Huez-i pályán

Gyártók Leközölve 2012.04.27.

A havon ESP-vel vagy nélkül? A Continental felkérte a rezulteo-t, hogy tesztelje az Andros Trophy Alpe d’Huez-i pályáján. A márka téli abroncsával, egy ContiWinterContact TS 830 P abronccsal felszerelt Renault Clio 3 RS és egy Subaru Impreza kormánya mögött pilótánk ellenőrizni tudta a vezetést segítő rendszer hasznosságát. Ezt bizonyítja a kép.

Clio 3 RS havas burkolaton A fénykép csak illusztráció © : All Rights Reserved

A háttér. A téli abroncsairól híres Continental azt szerette volna megmutatni a versenypályán, hogy a ContiWinterContact TS 830 P gumiabroncs javítja az ESP (elektronikus menetstabilizáló) vagy az ASR (kipörgésgátló) vezetést segítő hatását. 

A pálya. Erre az alkalomra az Andros Trophy Alpe d'Huez-i pályáját  kettéválasztották. Ebben az elrendezésben próbálhattunk slalomot, éles fordulásokat, nagy fékezéseket és játszhattunk a változékony domborzaton és felületeken: friss hó, tömörödött hó és jég.

Az autók. Az abroncs teljesítményének méréséhez Continental egy Renault Clio 3 RS-t, a kis 201 lóerős bombát választotta 205 45 R17 88 V abroncsokkal, valamint egy Subaru Impreza XV 2,0D 4 kerék meghajtású, 150 lóerős autót, 205 50R17 93V abroncsokkal.

A teszt. Mintegy tíz kört tettünk a pályán elektronikus vezetést segítő rendszerrel és anélkül.

A ContiWinterContact TS 830 P tesztelése vezetést segítő rendszerekkel


 

A vonóerő több, mint megfelelő: élményt jelent, ugyanakkor megfelelő biztonságot nyújt. Gyorsításnál, fékezésnél, vagy kanyarban - a kocsi mindig fegyelmezetten és pontosan viselkedik. Néhány kör után az az érzésünk, hogy vezetést segítő eszköz nélküli kocsit vezetünk, annyira egyenletes és természetes a viselkedése.  

      > A ContiWinterContact TS 830 P tesztelése vezetést segítő eszközök nélkül 


     

    Az elektronika kiiktatásával a változás egyértelműen érezhető. A kocsi nehézkesebbnek tűnik és nagyobb a tehetetlensége. Alulkormányzott gyorsításkor, fékezéskor egyenesen húz. A szlalompályán lassúbb, és még el is akad egy megcsúszás után

    A rezulteo tanácsa
    Ha nagy teljesítményű téli abronccsal együtt használjuk, az új generációs vezetést segítő eszközöket nem kell kikapcsolni a havon. A téli abroncs és az ESP együttes használatával korlátozhatja a tapadás hirtelen megszűnését és maximális biztonsággal haladhat.

    Legyen azért óvatos és ne bízzon meg túlságosan benne. Az elektronika segítségével sem veheti fel a harcot a fizika törvényeivel szemben. Havon való haladásnál a sebességet mindig képességeinknek és járművünknek megfelelően kell megválasztani.