Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - Dunlop Sport Maxx RT : próba az Ascari versenypályán

Dunlop Sport Maxx RT : próba az Ascari versenypályán

Gyártók Leközölve 2012.03.16.

A Dunlop meghívta a Rezulteo-t az új sportos abroncs kipróbálára a híres andalúziai Ascari versenypályára, amely békebíró módjára mond ítéletet a személyabroncsról. Egymás után teszteltük egy BMW Z4 28i-n, egy Audi TT-S-en és egy Audi S4 V6T-n. Julien, újságíró-pilóta kollegánk (jó) benyomásai.

Dunlop Sport Maxx RT teszt az Ascari versenypályán A fénykép csak illusztráció © : All Rights Reserved

Mindenekelőtt, ne feledjük, hogy a sajtó által végzett próbák semmi összefüggésben nincsenek az elismert szervezetek által végzett tudományos tesztekkel. Nem teszi lehetővé az abroncs teljesítményének összehasonlítását a versenytársak teljesítményével. Értékelni lehet azonban az abroncs „temperamentumát”, pontosság, tartósság, és természetesen vezetési élmény szempontjából.

Ascari: igényes nyomvonal
Az Ascari pályát övező kanyargós utakon egy BMW Z4 28i volánja mögött szerzett előétel után következett a főétel, a versenypálya.

Ascari versenypályaA fénykép csak illusztráció © : All Rights Reserved

Az Ascari pálya az egyik legszebb európai versenypálya. A dombos, nagyon technikás pálya ritka változatosságot kínál, hogy bizonyos határokon belül az ember átadhassa magát a vezetés örömeinek. Legalábbis a Dunlop személyzet által meghatározott határokon belül.

A természetes nyomvonal sajátosságait (domborzat, ritmus stb.) a próbák igényeinek megfelelően optimalizálták, bizonyos egyenes vonalú szakaszokra szlalomot telepítettek.

A cél az volt, hogy a gumiabroncs tulajdonságait értékeljük konkrét teljesítményekre, például irányváltoztatásokra, erős fékezésekre, stabilitás gyors kanyarban stb.

Tesztelésünk végrehajtásához két szerelvény állt rendelkezésünkre:

Mindkét versenykocsira  245/40 ZR 18 97 Y XL volt szerelve.

Jóllehet a két jármű egymástól eltérő jellegű (egy kupé és egy szedán), hasonló felépítésük (Quattro váltó) és a megnövelt teljesítmény közel azonos egyensúlyt biztosít számukra.

Vezetési élmény és hatékonyság
A próbafutás kapcsán kedvező benyomásokat szereztünk. A vezetés érzése nagyon informatív, jól érezhető az aszfalt. Az irányváltások bemért kormányzási szöget igényelnek, ami igazolja a szerkezet merevségét. A viszonylag érdes burkolat ellenére nem tapasztaltunk korai kopást, vagy a gumi kiszakadását, (ne feledjük, hogy a Dunlop Sport Maxx RT országúti abroncs... ).

Sportosság szempontjából a Sport Maxx RT különösen kielégítően viselkedett. Ad egy bizonyos vezetési élményt, jól kezelhető, teljesítményszintje a kategória felső határán helyezkedik el.

Várjuk a tanúsított szervezetek által végzett tesztekről készült első jelentéseket, hogy megerősítsék jó benyomásainkat. De azért is, hogy megtudjuk, hogy ez az ígéretes abroncs általában mennyire homogén, mennyire vannak egyensúlyban a teljesítményei.

Olvassa el ezt is: