Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - Goodyear BH03: az abroncs, amelyik áramot termel

Goodyear BH03: az abroncs, amelyik áramot termel

Gyártók Leközölve 2015.03.17. , írta Alexandre Lenoir

Az elektromos autók kihívása megmozgatta az egész autósvilág képzeletét. A Goodyear a BH03 koncepciójával a gördülés közben létrejövő alakváltozás elektromos energiává alakítását kutatja.

Goodyear concept BH03 A Goodyear újított a gumiabroncs technológiában, a BH03 koncepcióabroncsnak köszönhetően, amely a nap energiáját elektromos árammá tudja alakítani - A fénykép csak illusztráció © : rezulteo

Hogy lehetne megnövelni az elektromos autók használati idejét az akkumulátorok túltöltése nélkül? Erre a visszatérő kérdésre a Goodyear saját válaszokon is gondolkozik. És ha az energia egy része, ami a műszerek áramellátásához vagy a töltés megtartásához kell, az abroncsokból jönne ?


Goodyear és az új BH03 koncepcióabroncsA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A 2015-ös genfi autókiállításon a Goodyear bemutatott egy eredeti gumiabroncs koncepciót, amely elektromos áram termelésére képes. A gördülési fázisok alatt a BH03 abroncs elektromos energiává alakítja a fellépő alakváltozásokat, egy piezoelektromos anyag segítségével. Leálláskor a köpeny fekete textúrája által felfogott nap melegét termoelektromossá, majd elektromos árammá alakítja.

A Goodyear luxemburgi laboratóriumában tervezett abroncs egyéb, egy gyártótól jobban elvárt megoldásokat is mutat. Így az abroncs belső szerkezete háromdimenziós hálóból áll, amely képes a jármű súlyát elviselni defekt esetén. A futógumi  olyan csatornával rendelkezik, amely a vízencsúszás megelőzésére szolgál, valamint az alkalmazott technológia révén képes elnyelni a menetzaj egy jelentős részét. Jóllehet a BH03 koncepciót nem arra szánták, hogy forgalmazzák, magyarázza Jean-Pierre Jeusette, a Goodyear luxemburgi innovációs központjának igazgatója, „meg vagyunk győződve róla, hogy ez az abroncs inspirálni fog és a hozzá kapcsolódó tudományos felfedezések megtalálják majd a helyüket a későbbi fejlesztésekben”.