Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - Goodyear TripleTube: a három az egyben abroncs, amelyből nem hiányzik a levegő

Goodyear TripleTube: a három az egyben abroncs, amelyből nem hiányzik a levegő

Gyártók Leközölve 2015.03.23. , írta Alexandre Lenoir

Az adott útfelület és időjárási viszonyok szerint felfúvódó és leeresztő három tömlővel a TripleTube arra törekszik, hogy minden helyzetben megfeleljen.

Goodyear TripleTube A Goodyear TripleTube innovatív futógumija - A fénykép csak illusztráció © : Goodyear

A személygépkocsi innovációban az elektronika részaránya jelenleg a csúcsokat döngeti, és a beruházásoknak akár a 90 %-át is elérheti. Az elektronika azonban nem mindig oda kerül, ahol számítanánk rá. Példa erre a TripleTube koncepció, amit a Goodyear a legutóbbi genfi autókiállításon mutatott be.

Ez a gumi három különböző részből álló futófelülettel rendelkezik, és ugyanennyi tömlővel, amelyek dinamikusan felfúvódnak és leengednek az adott útfelülettől és az időjárási viszonyoktól függően.
Normál használat esetén az abroncs takarékos/biztonsági helyzetben van. Az útburkolattal való széles érintkezési felület biztosítja a fékezés minőségét, a megnövelt merevség pedig csökkenti a gördülési ellenállást, tehát kedvezően hat az üzemanyag-takarékosságra.
Sport üzemmódban a gumi kúpos alakot ölt, ami segíti a fékezést, végezetül nedves útburkolaton biztonsági üzemmódban a levegő az abroncs közepébe kerül, hogy megelőzze a vízencsúszáshoz vezető vízhártya kialakulását.

Ez a ballaszthoz hasonló rendszer az abroncsban, amely szivattyú segítségével az igényeknek megfelelően helyezi át a levegőt. A körülményekről az abroncs úgy tájékozódik, hogy az autó néhány egységével kommunikál. Például a gyors ablaktörlők bekapcsolása vezérli a biztonsági üzemmódot.

Ezen túlmenően a tartósságra törekvő abroncs a Goodyear által kifejlesztett egyéb innovációkat is tartalmaz, például a gumi összetétele, amely rizsbála hamuból előállított szilíciumot használ fel.

A TripleTube értékesítését egyelőre még nem tervezi a Goodyear.