Michelin Pilot Alpin 4: teszt egy Porsche 911 Carrera S és egy E63 AMG volánja mögött
A Pilot Alpin 4 tulajdonságainak értékelésére Michelin nagyon nagy teljesítményű autók kormánya mögött számos pályát kínált nekünk: egy Porsche 911 Carrera S és egy Mercedes E 63 AMG. Benyomásaink: akár Riga nedves kockakövein, a környező vidék havas útjain vagy a próbaközpont jeges pályáin, a Pilot Alpin 4 meggyőzött!

Ugyanebben a témában
Azzal, hogy Lettországot választotta a Pilot Alpin 4 bemutatására, a Michelin biztos volt benne, hogy olyan időjárási viszonyokat talál, amelyek alkalmasak egy hegyvidéki abroncs jó tulajdonságainak felfedezésére. Olyan abroncsról van szó, amely minden útburkolaton megállja helyét, amilyennel csak találkozhatunk télen: hideg és száraz autópálya, nedves kockakő, havas útburkolat, jeges út... És a teszt napján, alapos kiszolgálásban volt részünk: 0°C-hoz közeli hőmérséklet, ónos eső, csúszós útburkolat…
Mivel a Pilot Alpin sportos abroncs, a Michelin két kivételes versenykocsit választott, hogy teljesítményeik határait próbáljuk:
- egy Porsche 911 Type 991 Carrera S, 400 lóerős, egyirányú Pilot Alpin 4 abronccsal felszerelve (245/35 R20 et 295/30 R20);
- egy Mercedes Classe E 63 AMG, 550 lóerős, aszimmetrikus 255/35 R19 96Y méretű Pilot Alpin 4 abroncsokkal.
Városban és úton
A fénykép csak illusztráció © : Michelin
Hogy bizalmunkat megnyerje, Michelin először vegyes útvonalat ajánl. A választott útvonalon váltakoznak a falusi utak, autópályák és a városközpont kockakövei.
Az utat a Porsche 911 volánjánál kezdtük. Első megállapítás: a vonóerő megtartott még a legérdesebb helyzetekben is, az ESP (lehetetlen kikapcsolni) pedig nem hátrál. Az autó/futómű páros nagyon pozitív benyomásokat kelt bennünk, még olyan útfelületeken is, ahol az ilyen teljesítményű jármű nem érzi jól magát. Azt vettük észre, hogy fokoztuk a ritmust és figyeljük, hogy milyen hatékonyságot jelent ez az abroncs a legújabb 911-nek.
Az útvonal további részét a Mercedes E 63 AMG-vel, a villámgyorsan gyorsuló monstrummal tettük meg. Vállaljuk a kockázatot és kikapcsoltuk a vezetést segítő eszközöket a vonóerő teszteléséhez. Nem volt kellemetlen meglepetésben részünk: a Pilot Alpin 4 csodálatosan tapad az útburkolathoz. Az abroncs csöndesnek és kényelmesnek bizonyult, amikor visszatértünk a normálisabb ritmusra.
Havon és jégen
A fénykép csak illusztráció © : Michelin
A Pilot Alpin 4 egyirányú mintázat tapadásának értékelésére egy hóval és jéggel borított nagy gokart pályát kaptunk. Technikai nyomvonal, amelyen meghatározott teljesítményekre tesztelhető az abroncs: gyorsulás, fékezés, oldalsó kapaszkodás… A cél nem a gyorsaság volt, hanem az abroncs viselkedésének felmérése a téli útburkolaton normál vezetés közben.
Ebben a próbában Pilot Alpin 4 blöffölt. Könnyű kezelhetőség, fokozatos csúszás, nagy kormányozhatóság ívekben, kevés alulkormányzottság ívekben… Ilyen abroncsokkal felszerelve a Porsche 911 képesnek tűnik arra, hogy átszeljen egy havas hágót!
Pihenés
A fénykép csak illusztráció © : Michelin
A próbafutam lezárására Michelin tartogatott számunkra egy szórakoztató szakaszt, amelyen látni lehet, hogy viselkedik egy nagy teljesítményű szedán a havon a Pilot Alpin 4 abroncsokkal.
Ismét a Mercedes E63 AMG kormányához ültünk egy slalom-próba erejéig a havas pályán, továbbra is kikapcsolt vezetést segítő eszközökkel. Egy nehéz és nagy teljesítményű autó a havon a priori egyenlő egy kemény rodeóval.
Tényleg, a vonóerőt hamar kérdésessé tette az 550 lóerő, és finoman kellett adagolni a jobb pedált. Ezzel szemben a gyorsulási képessége egyáltalán nem semmi, a kocsi kézbentartása pedig könnyűnek tűnt… amennyiben van némi fogalmunk az ellenkormányzásról.
Olvassa el ezt is:
Michelin Pilot Alpin 4: nagy teljesítményű téli abroncs sportos szedánok és kupék számára
Michelin Pilot Alpin 4: metszett profil, 3D lamellák és lágy gumi
Michelin Pilot Alpin 4: a méretek
Cikkek ugyanebből a rovatból
- A három futó mindig tapad a Continál
- Goodyear TripleTube: a három az egyben abroncs, amelyből nem hiányzik a levegő
- Goodyear BH03: az abroncs, amelyik áramot termel
- Fedezze fel az új Pirelli 2015-ös naptár első fotóit
- A Bridgestone forradalmasítja a Runflat abroncsot
- Toyota C-HR: okos abronccsal
- A Bridgestone a biztonságról készített videót
- A Michelin a Formula E-be fektet a jövő abroncsának fejlesztéséhez
- Michelin „Tall and Narrow” abroncsokat kapott a Renault Eolab Concept
- A Hankook Ventus S1 Evo2 felülmúlja versenytársait a német összehasonlítás szerint