Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - Michelin Pilot Alpin 4: teszt egy Porsche 911 Carrera S és egy E63 AMG volánja mögött

Michelin Pilot Alpin 4: teszt egy Porsche 911 Carrera S és egy E63 AMG volánja mögött

Gyártók Leközölve 2012.05.03.

A Pilot Alpin 4 tulajdonságainak értékelésére Michelin nagyon nagy teljesítményű autók kormánya mögött számos pályát kínált nekünk: egy Porsche 911 Carrera S és egy Mercedes E 63 AMG. Benyomásaink: akár Riga nedves kockakövein, a környező vidék havas útjain vagy a próbaközpont jeges pályáin, a Pilot Alpin 4 meggyőzött!

Michelin Pilot Alpin 4 tesztelés A fénykép csak illusztráció © : Michelin

Azzal, hogy Lettországot választotta a Pilot Alpin 4 bemutatására, a Michelin biztos volt benne, hogy olyan időjárási viszonyokat talál, amelyek alkalmasak egy hegyvidéki abroncs jó tulajdonságainak felfedezésére. Olyan abroncsról van szó, amely minden útburkolaton megállja helyét, amilyennel csak találkozhatunk télen: hideg és száraz autópálya, nedves kockakő, havas útburkolat, jeges út... És a teszt napján, alapos kiszolgálásban volt részünk: 0°C-hoz közeli hőmérséklet, ónos eső, csúszós útburkolat…

Mivel a Pilot Alpin sportos abroncs, a Michelin két kivételes versenykocsit választott, hogy teljesítményeik határait próbáljuk:

Városban és úton

Michelin Pilot Alpin 4 RigábanA fénykép csak illusztráció © : Michelin

Hogy bizalmunkat megnyerje, Michelin először vegyes útvonalat ajánl. A választott útvonalon váltakoznak a falusi utak, autópályák és a városközpont kockakövei.

Az utat a Porsche 911 volánjánál kezdtük. Első megállapítás: a vonóerő megtartott még a legérdesebb helyzetekben is, az ESP (lehetetlen kikapcsolni) pedig nem hátrál. Az autó/futómű páros nagyon pozitív benyomásokat kelt bennünk, még olyan útfelületeken is, ahol az ilyen teljesítményű jármű nem érzi jól magát. Azt vettük észre, hogy fokoztuk a ritmust és figyeljük, hogy milyen hatékonyságot jelent ez az abroncs a legújabb 911-nek.

Az útvonal további részét a Mercedes E 63 AMG-vel, a villámgyorsan gyorsuló monstrummal tettük meg. Vállaljuk a kockázatot és kikapcsoltuk a vezetést segítő eszközöket a vonóerő teszteléséhez. Nem volt kellemetlen meglepetésben részünk: a Pilot Alpin 4 csodálatosan tapad az útburkolathoz. Az abroncs csöndesnek és kényelmesnek bizonyult, amikor visszatértünk a normálisabb ritmusra.

Havon és jégen

Michelin Pilot Alpin 4 gumik és Porsche 911A fénykép csak illusztráció © : Michelin

A Pilot Alpin 4 egyirányú mintázat tapadásának értékelésére egy hóval és jéggel borított nagy gokart pályát kaptunk. Technikai nyomvonal, amelyen meghatározott teljesítményekre tesztelhető az abroncs: gyorsulás, fékezés, oldalsó kapaszkodás… A cél nem a gyorsaság volt, hanem az abroncs viselkedésének felmérése a téli útburkolaton normál vezetés közben.

Ebben a próbában Pilot Alpin 4 blöffölt. Könnyű kezelhetőség, fokozatos csúszás, nagy kormányozhatóság ívekben, kevés alulkormányzottság ívekben… Ilyen abroncsokkal felszerelve a Porsche 911 képesnek tűnik arra, hogy átszeljen egy havas hágót!

Pihenés

Michelin Pilot Alpin 4 Mercedes E63 AMG autónA fénykép csak illusztráció © : Michelin

A próbafutam lezárására Michelin tartogatott számunkra egy szórakoztató szakaszt, amelyen látni lehet, hogy viselkedik egy nagy teljesítményű szedán a havon a Pilot Alpin 4 abroncsokkal.

Ismét a Mercedes E63 AMG kormányához ültünk egy slalom-próba erejéig a havas pályán, továbbra is kikapcsolt vezetést segítő eszközökkel. Egy nehéz és nagy teljesítményű autó a havon a priori egyenlő egy kemény rodeóval.

Tényleg, a vonóerőt hamar kérdésessé tette az 550 lóerő, és finoman kellett adagolni a jobb pedált. Ezzel szemben a gyorsulási képessége egyáltalán nem semmi, a kocsi kézbentartása pedig könnyűnek tűnt… amennyiben van némi fogalmunk az ellenkormányzásról.

Olvassa el ezt is:

Michelin Pilot Alpin 4: nagy teljesítményű téli abroncs sportos szedánok és kupék számára

Michelin Pilot Alpin 4: metszett profil, 3D lamellák és lágy gumi

Michelin Pilot Alpin 4: a méretek