Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - Michelin „Tall and Narrow” abroncsokat kapott a Renault Eolab Concept

Michelin „Tall and Narrow” abroncsokat kapott a Renault Eolab Concept

Gyártók Leközölve 2014.10.29. , írta Raquel

A francia abroncsgyártó kifejezetten a 2014-es Párizsi Autókiállításon bemutatott Renault Eolab Concept számára tervezett abroncsokat fejlesztett ki.

Eolab Concept kerék A Renault bemutatta a 2014-es Párizsi Autókiállításon a jövő autóját, amelyre Michelin abroncsokat szerelt - A fénykép csak illusztráció © : Denis Meunier

Innovatív dizájn

A legelőször Berlinben, a Challenge Bibendum 2011 alkalmával bemutatott Michelin „Tall & Narrow” abroncsot szerelték az Eolab Conceptre, a Renault kirakat-autójára az autó világkiállításon. Az innovatív dizájnnal és a teljesen új méretezéssel (145 70 R17) készült Michelin abroncs magas és keskeny, ezáltal több energia megtakarítását teszi lehetővé, ugyanakkor megőrzi kitűnő tapadási és élettartam tulajdonságait, valamint vezetési kényelmét.

 

 

A fénykép csak illusztráció ©  

1/
 

Nagyobb átmérőjének és keskenyebb futófelületének köszönhetően a Michelin „Tall & Narrow” egyszerre számos tulajdonságot tökéletesít.

A futófelület, és következésképpen a talajjal való érintkezési felület csökkentésével csökken a gördülési ellenállás, az abroncs aerodinamikája pedig növekszik, így optimalizálja a jármű energiahatékonyságát.

A Michelin Eolab Renault vízelvezetéseA fénykép csak illusztráció © : Michelin - Renault
A „Tall & Narrow ” nagy átmérője és keskeny futófelülete fokozza az ellenállást a vízencsúszással szemben az erősebb vízkiszorításnak köszönhetően. A zajszint szintén csökkent a futógumi kisebb szélességének köszönhetően.

Az abroncs különleges megjelenésű kialakításán túlmenően a Michelin a Michelin Premium Touch technológiát alkalmazta az oldalgumik jelölésére, hogy hangsúlyozza az Eolab Concept teljesítményét és dinamizmusát. Ennek a megoldásnak az a célja, hogy növelje az abroncs aerodinamikai együtthatóját, ezáltal pedig az energiahatékonyságát.

 

 

Aerodinamika és könnyedség, az Eolab Concept legfontosabb érvei

Az Eolab prototípusból kialakított és a Párizsi Autókiállításon bemutatott Renault Eolab Concept önmagában is tartalmaz közel 100 autóipari technológiai újdonságot.

A Michelin Eolab Renault aerodinamikájaA fénykép csak illusztráció © : Michelin - Renault
A Renault kirakat-autója 1,0 L/100 km fogyasztást és 22 g CO2-kibocsátást ígér. Ez a kivételes fogyasztás három tényező együttes hatásával érhető el. Aerodinamikus tervezés, a kompozit anyagok felhasználása a kisebb súly érdekében, és benzin-elektromos „Z.E. hybrid” technológia. Ez a megoldás rendkívül alacsony fogyasztást és „zéró kibocsátás” közeli közeledést ígér 60 km-nél rövidebb utakon, 120 km/h sebességig. 

 

Eolab profilkialakításA fénykép csak illusztráció © : Denis Meunier

A „Tall & Narrow” abroncs előre vetíti a holnap gumiabroncsát, egyes járműkategóriák számára. Tervezője ugyanis kifejezetten városi használatra és használat közben mérsékelt igénybevételre szánta az abroncsot. Ha nem is alkalmas a jelenlegi gépkocsiparkra, azonban segítségünkre van abban, hogy jobb képet alkossunk a jövő autójáról.