Az abroncsgyártók által szervezett rendezvények - Toyota C-HR: okos abronccsal

Toyota C-HR: okos abronccsal

Gyártók Leközölve 2014.12.09. , írta Géza

A CH-R képviseli a Toyota japán gyár új crossover nemzedékét. Fejlesztésénél a környezet kímélését tartották szem előtt, így működését minden szempontból úgy gondolták át, hogy javítsák hatékonyságát. Kezdjük az okos abroncsokkal!

A Toyota és a Goodyear az Autókiállításon Toyota és Goodyear fémjelzik a CH-R-t, az energeiahatékonyság terén nagy teljesítményű autót - A fénykép csak illusztráció © : Goodyear

A CH-R a rendkívül erős konkurenciával küzdő Nissan Qashqai vagy a Peugeot 3008 kategóriájában található, és természetesen technológiai eredményeire számít, hogy kiemelkedjen versenytársai közül.

Jóllehet ez a crossover még prototípus stádiumban van, várhatóan a jelenlegi RAV 4-et fogja felváltani. A Toyota szerint „fürge és kellemes vezetési élményt” jelent, és elmondták azt is, hogy itt a választott motor egy HSD hibrid. Feltehetően a jelenlegi Auris és Prius motor változata.

Goodyear abroncs ToyotánA fénykép csak illusztráció © : Goodyear
Az alkalmazott technológiai megoldásokról megtudtuk, hogy azok innovatívak és forradalmiak. Ugyanúgy, mint a Goodyear gyártóval közösen kifejlesztett gumiabroncsok.

Ennek a szintén prototípus stádiumban lévő abroncsnak az a célja, hogy proaktív legyen a jármű energiahatékonyságában a kinetikai energia visszanyerése révén. Még nem lehet tudni, hogy a működése egyenértékű lesz-e a Forma 1-ből ismert KERS-szel, de igen valószínű, hogy az abroncshoz egy, az utastérben lévő eszköz fog tartozni. Ezzel a megoldással a villanymotort tápláló energiát lehet nyerni.

Goodyear és a csatlakozó abroncs A fénykép csak illusztráció © : Goodyear
Még nem tudjuk, hogy az okos abroncsot fogják-e értékesíteni, és ha igen, mennyi idő múlva. De a fejlesztésnek ez az útja új perspektívákat nyit meg az abroncs számára, a biztonság szempontjából betöltött rendkívül fontos funkcióin túlmenően.

Ennek a 255/50 R21-es Goodyear abroncsnak a tervezése még nem végleges.