Kalauz az abroncscímkézéshez - Hamarosan címkén szerepelnek az abroncsok teljesítményei

Hamarosan címkén szerepelnek az abroncsok teljesítményei

Gumiabroncs címke Leközölve 2012.09.13.

2012 novemberétől a gumiabroncsokat egy címkével együtt kell értékesíteni, amely tájékoztatja a vevőt az abroncs teljesítményeiről. Az elfogadott szempontok: biztonság, fogyasztás és zajszint. A zöld abroncsok számára kedvező helyzet.

Az abroncsok európai címkézése A fénykép csak illusztráció © : DR

A fogyasztó végre ismeretei alapján tudja kiválasztani gumiabroncsait. Az Európai Parlament 2009 áprilisában szavazta meg az új előírást, amely a 2012 november 1-jétől árusított gumiabroncsokra vonatkozik.

A három elfogadott szempont

 Az előírás úgy rendelkezik, hogy az abroncsokat három szempont szerint tájékoztató címkével együtt kell értékesíteni:

A gumiabroncs hozzájárulása az üzemanyag-megtakarításhoz;

 Fékezés nedves útburkolaton;

 Az abroncsok zajszintje.

A rendelet a 2012 júliusa után gyártott személyabroncsokra, könnyű haszonjármű-abroncsokra és teherabroncsokra vonatkozik. A termék teljesítményének hivatalos elismeréséről van szó.

Az abroncscímkézés prototípusaA fénykép csak illusztráció © : All rights reserved

A teljesítményről készült címke

Milyen lesz ez az címke? Egy színhez társított betű segítségével értékelhető a két első szempont: energiahatékonyság és fékezés nedves útburkolaton. Az értékelés a következő lesz: a legjobb teljesítmény (zöld „A” osztály) és a legkevésbé jó (piros „G” osztály ).

Ami a külső menetzajt illeti, decibelben (egy halk abroncsnak 68 dB-nél kevesebb zajt kell kibocsátania), és hangszóró által kibocsátott hullámok növekvő számával tünteti fel a címke.

Tájékoztató a gyártók számára

Az értékelés egyik hatása, hogy az abroncsgyártók innovációs tevékenysége felgyorsul. A gyártók csatasorba állnak, hogy megújítsák termékcsaládjaikat és maximálisan jó értékeléseket érjenek el a címkézés bevezetésekor.

Erőfeszítéseik elsősorban a gördülési ellenállás csökkentésére irányulnak, amely önmagában felelős az üzemanyag-fogyasztás körülbelül 20 % -ért.

Tisztázandó pontok

Vincent Marquis ContinentalA fénykép csak illusztráció © : All Rights Reserved

„Ez egy fontos lépés, mondja Vincent Marquis, a Continental France személyabroncs-termék és közönségkapcsolatok felelőse. Ez az első alkalom, hogy három lényeges szempontra vonatkozó pontos információk nyilvánossá válnak.”

Egyetlen hátránya: jóllehet a besorolás révén pontos elképzelést kaphatunk a termék teljesítményéről, egyik osztály előnyeit nem részletezi a másikhoz képest. „Márpedig - hangsúlyozza Vincent Marquis - egy B kategória és egy C kategória között a féktávolságok 5 méterrel is eltérnek egymástól.”

Ha a fogyasztó többet akar megtudni, akkor a műszaki leíráshoz kell fordulnia, amelyet az Európai Bizottság bocsát a termék ajánlójának rendelkezésére.

Pascal Couasnon MichelinA fénykép csak illusztráció © : All Rights Reserved

„Michelin összhangban van a leendő európai címkézéssel, de sajnálja, hogy az előírás nem veszi figyelembe az élettartamot”

Pascal Couasnon, a Michelin csoport műszaki tájékoztatási igazgatója.

„Összhangban vagyuk az abroncsteljesítmények címkézésével. Először megkönnyíti a fogyasztó választását. Ezt követően felfelé fogja húzni a teljesítményeket. A jelenleg forgalmazott abroncsok harmada nem felelne meg az Európai Unió által elfogadott szempontok alapján. Tudjuk, hogy nehéz lesz elérni az AA értékelést, amely a legjobb termékeket illeti. A piac jelentős része kezdetben feltehetően a B és C szinten lesz.

Egy korlát azért van: a címkézés nem veszi figyelembe az élettartamot. Ez nem gátol meg bennünket abban, hogy továbbfejlesszük ezt a teljesítményt és gondolkozzunk azon, milyen módon tudnánk erről a legjobban tájékoztatni a fogyasztót.”