Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - A Michelin Energy E-V-vel a Renault Zoé távolabbra jut

A Michelin Energy E-V-vel a Renault Zoé távolabbra jut

Új abroncsok Leközölve 2012.11.16.

A Michelin Energy E.-V abroncsát szerelik a Renault hamarosan forgalomba kerülő kis városi elektromos autójára. A gumigyár és az autógyár közötti szoros együttműködés eredményeként a Zoé hatástávolsága 6%-kal nagyobb. Az Energy EV az első autógyár által engedélyezett AA gumiabroncs.

Michelin Energy E.-V gumiabroncs Renault Zoe-ra A fénykép csak illusztráció © : Renault

Az  Energy E-V abroncs egy abroncsgyártó és egy autógyártó sikeres együttműködésének példája. Amikor 2008-ban a Renault elindította a kis  elektromos autó, a Zoé projektjét, felkérte a Michelin gyárat, hogy fejlesszen ki erre a méretre egy gumiabroncsot, hogy legyen segítségére a prototípus hatástávolságának növelésében, ami a legnagyobb korlát az ilyen típusú autóknál.

A Zoé kormánya mögé beülő  Vincent Rousset-Rouvière, a Michelin Európa személyabroncs utánpótlás igazgatója és  Bernard Dumondel, a Renault elektromos jármű ügyfélszolgálati igazgatója, felidézik az együttműködés nagyobb szakaszait.

Négy évvel később elkészült az  Energy E-V abroncs. A 2012 végén értékesítésre kerülő Renault Zoé elsőszerelésű abroncsa lesz (15 és 16 collos). A Michelin mérnökei figyelembe vették a jármű tulajdonságait (súly, gyorsulás, csúcssebesség stb.), hogy megfeleljenek az autógyártó előírásainak. Módosítottak az abroncs alakján, a gumi összetételén, a futógumi szerkezetén... Eredmény: egyedül az  Energy E-V segítségével a Zoé 6% hatástávolságot nyert. Jelentősen csökkenti továbbá a járműben érzékelhető menetzajt.

Michelin Energy E-VA fénykép csak illusztráció © : Michelin

Ehhez az eredményhez a Michelin különösen a  gördülési ellenállás csökkentésén dolgozott. Az Energy E-V jelenleg azon kevés abroncsok közé tartozik, amelyek  A értékelést kaptak az energiahatékonyságra, amely az európai címkén található három teljesítmény egyike. Szintén  A értékelést kapott a nedves talajon való fékezésre.

A Renault mérnökei egy  hőszivattyút  és egy  visszatápláló fékezési rendszert fejlesztettek ki. Az Energy E-V abronccsal együtt  a projekt kezdetéhez képest 25%-kal növelték a hatástávolságot. A Renault 210 km szabványos hatástávolságot jelentett be teljes feltöltéssel, és 100 - 150 km-t elővárosi útvonalon.

Nem tudjuk még, hogy az Energy E-V abronccsal más elektromos járművet is felszerelnek-e majd.