Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Bridgestone Blizzak LM001: a tökéletességre törekvő abroncs

Bridgestone Blizzak LM001: a tökéletességre törekvő abroncs

Új abroncsok Leközölve 2014.03.25. , írta Mihály Gyula

Új téli abroncsa, a Blizzak LM001 elindítása alkalmával a Bridgestone abroncsgyár meghívott minket északi próbaközpontjába, a svédországi Vidselbe, a Swedish Proving Groundra. Több műhelyen keresztül volt alkalmunk felfedezni ezt a nagy teljesítményű abroncsot, amely arra törekszik, hogy a téli termékek kategóriájában referenciává váljon.

A Bridgestone LM001 gumi Le Bridgestone Blizzak LM001 a Swedish Proving Ground pályáján - A fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A Bridgestone északi sarkkör közelében található próbapályája nem ismeretlen a számunkra. Már volt alkalmunk ugyanis ezeket a pályákat használni több téli abroncs és prototípus próbáinál.

 

A Blizzak LM001 egy megalkuvás nélküli abroncs

 

A Bridgestone Blizzak LM001 mintázataA fénykép csak illusztráció © : Bridgestone

A téli körülmények között számos közlekedési feltétellel találkozhatunk: jég, latyak (olvadt hó), eső, száraz út... Ebből a feltevésből kiindulva állította össze a Bridgestone az előírásait a Blizzak LM001 számára.

Technológiai szempontból az új jövevény eredeti futómintázattal, a széles, horn lugsnak nevezett „erezettel” rendelkezik. Ezek a vállhoz közeledve egyre szélesednek, és többek között lehetővé teszik a víz és a hó jobb elvezetését, ugyanakkor javítják az érintkezést az útburkolattal. Ezek a nagy csatornák jelentős mértékben javítják a hajtóerőt a havas utakon.

Áramlási irányok a Bridgestone LM001 gumibanA fénykép csak illusztráció © : Bridgestone
Áramlási irányok a Bridgestone LM001 gumibanA fénykép csak illusztráció © : Bridgestone
A vízelvezetéssel kapcsolatban tapasztaltuk a Bridgestone mérnökeinek pontosságát, akik egészen odáig mentek, hogy lekerekítették a csatornákkal csatlakozó blokkok szögeit. A túl éles szögek légörvényt okoznak a vízelvezetésnél, és megakadályozzák a víz rossz eltávozását (lásd az ábrákat). A látszólag apró változtatás a Bridgestone mérnökei szerint jelentős fejlődést eredményez.

 

2 és 3 dimenziós elemek a Bridgestone LM001 gumibanA fénykép csak illusztráció © : Bridgestone
A 3D-s lamellák, amelyekkel egyre gyakrabban találkozhatunk a téli gumikon, itt is megtalálhatók. Jobb úttartást és vonóerőt tesznek lehetővé. A Bridgestone még a kopásállóság területén is bejelent egy fejlesztést.

 

 

 

A Blizzak LM001 próbája a Swedish Proving Groundon

Az abroncs teljesítményének tesztelésére a Bridgestone különböző műhelyeket készített elő a „groundon”. Az egyes műhelyekben a LM001-et összehasonlították a Continental ContiWinterContact TS 850-nel. A japán abroncsgyártó választása azzal magyarázható, hogy a német gyártó abroncsa az egyik referencia a téli abroncsok között, és egyébként az európai szervezetek által végzett számos tesztből is győztesen került ki. A Bridgestone úgy döntött, hogy egy komoly ellenféllel méri össze magát, következésképpen outsider-ként helyezkedett el a nekünk felkínált tesztek során.

Tekintsék meg a hamarosan rendelkezésre álló inforgrafikát a két abroncs teljesítményéről, a Bridgestone-tól kaptuk a dokumentumokat.

 

Egyszóval

Az általános benyomás jó. Az LM001 olyan abroncs, amely azonnal megragad pontosságával és gyors reagálásával a próbapálya összes burkolatán. A hóval borított burkolaton az abroncs kitűnő, bizalomgerjesztő érzést közvetít, annak köszönhetően, hogy jól működik a vezetést segítő eszközökkel (ESP és ABS). Alkalmunk volt kipróbálni és összehasonlítani riválisával, a Continentallal, különböző körülmények között. Fékezés, gyorsítás, indulás lejtőn, szlalom, kormányozhatóság kizárólag téli és skandináv körülmények között. A két abroncs nagyon közel áll egymáshoz, ami ismerve a Continental eredményeit, valódi bók a Bridgestone számára. A piac egyik „legfrissebb” terméke tartalmazza a márka legújabb műszaki fejlesztéseit, és a svéd pályákon végzett több év fejlesztés munkájának a gyümölcse. Az abroncs különösen hajtóereje és a havas úton kitűnő úttartása révén emelkedik ki .

Természetesen a Bridgestone-tól számokat is kaptunk, amelyek segítségével módunk volt értékelni és összehasonlítani ezeket a gumikat. Képtelenség azonban egy általános rangsort összeállítani, mivel ahhoz, hogy egy összeállítás objektív legyen, a gumi minden teljesítményére ki kell terjednie - kopás, élettartam, zaj, tapadás száraz és nedves útburkolaton...

A Swedish Proving Ground pályán végrehajtott próbánk után nem maradt kétségünk afelől, hogy a Blizzak LM001 abronccsal az európai tesztek rangsorainak élvonalában fogjuk viszontlátni. Ezeket a tesztek átfogó értékelést nyújthatnak erről az abroncsról, többek között száraz és nedves útburkolaton kifejtett teljesítményéről, amit nem tudtunk tesztelni.

Kiegészítésül egy videó ad egy kis ízelítőt a próbanapunkról és a Swedish Proving Ground által nyújtott kiváló lehetőségekről.

 

A Blizzak LM001 méretbeli lefedettségét illetően, a Bridgestone által közölt legutóbbi információk alapján ebben az évben 7 méretben fogják forgalmazni(14 - 15 colos). Majd 2015-től kezdődően a méretek lefedettsége 54 méretre bővül, 14 colostól 20 colosig