Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Continental ContiEcoContact 5: biztonságosabb, környzetbarátabb

Continental ContiEcoContact 5: biztonságosabb, környzetbarátabb

Új abroncsok Leközölve 2012.01.27.

A ContiEcoContact 5 a gyártó zöld termékcsaládjának referenciájává vált. A személyautókra szánt abroncsnak a Continental szerint sikerült egyesítenie a kitűnő gördülési ellenállást és kis féktávolságot. 2011 második negyedévében kerül piacra.

ContiEcoContact 5 új gumi A fénykép csak illusztráció © : Continental

A ContiEcoContact 5 abroncs jelentős előrelépést ígér elődjéhez képest, többek között az egymással ellentmondó tényezők tekintetében: fékezés és gördülési ellenállás.

 

 

A ContiEcoContact 3 és 5 fékezés-teljesítményA fénykép csak illusztráció © : Continental

 

Jóllehet a ContiEcoContact 3 mindig kiemelkedett kitűnő dinamikai és biztonsági teljesítményeivel, gazdaságossági szempontból elmarad egyes versenytársaitól.

A ContiEcoContact 5 határozott javulást jelent ezen a téren, 20 %-kal csökkenti a gördülési ellenállást a ContiEcoContact 3 abroncshoz képest. Ez az előrelépés a fogyasztás 3 %-os csökkenésében jelentkezik.

   Technológia: mindent átterveztek

A ContiEcoContact 3 és a ContiEcoContact 5 között számtalan különbség van. Karkasz, keverék, abroncskontúr, profilmintázat: a teljes gumiabroncsot áttervezték.

A futógumi

 

ContiEcoContact 5 gumiA fénykép csak illusztráció © : Continental

A ContiEcoContact 5 abronccsal a Continental mérnökeinek az volt a szándékuk, hogy csökkentsék a profil alakváltozását a talajjal érintkező felületen. Ennek érdekében a gumi blokkok ultravékony lamellákat kaptak, amivel „ablaktörlő” hatást fejtenek ki a nedves útburkolaton. Ezek a lamellák megbontják a vízhártyát és kitűnő féktávolságokat  garantálnak. Másrészt a blokkok élei stabilak, elősegítik a mérsékelt gördülési ellenállást.

Gumikeverék

A ContiEcoContact 5 gumikeverékében új típusú polimerláncokat használtak fel, amelyek szilárdabban beleépülnek a szilikátkeverékbe. A keverékben lévő vegyi anyagok mozgása korlátozott. Eredmény: javul a tapadás nedves talajon és alacsony a gördülési ellenállás.

Abroncsszerkezet

Az oldalguminak és a peremnek (az abroncsot a pánton megtartó zóna) különös figyelmet szenteltek, a módosított, keményebb apex (a fémkarika feletti rész) létrehozásával, amely merevebbé teszi az abroncsot, ugyanakkor korlátozza a peremzóna alakváltozását az új típusú gumikeverék segítségével. Ilyen megoldások révén csökkenteni lehetett az abroncs vastagságát, tehát a súlyát is.