Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Continental ContiSportContact 5: egyértelműen sportos célra

Continental ContiSportContact 5: egyértelműen sportos célra

Új abroncsok Leközölve 2012.01.27.

A Continental bemutatta a ContiSportContact abroncsot, a sportos személyautókra és erős SUV járművekre szánt nagy teljesítményű gumiabroncs legutolsó változatát. A gyártó elmondta, hogy a Black Chilli technológiára támaszkodva tovább javította a teljesítmények egyensúlyát.

BMW X6 Continental ContiSportContact 5 gumival A fénykép csak illusztráció © : Continental

A ContiSportContact 5 abroncs olyan termékvonalhoz tartozik, amely a sportautók és erős SUV járművek világában szerzett magának hírnevet. Elődje, a ContiSportContact 3 különösen az erős kompakt autók kategóriájában van jelen.

A kormányzási pontosságot, sportosságot és megalkuvás nélküli biztonságot jelentő ContiSportContact 5 a gyártó elmondása szerint számos ponton tovább javítja az abroncs teljesítményét.

 


 Erősségei: biztonság, gördülési ellenállás, futásteljesítmény

 A ContiSportContact 5 abroncsot „ésszerű” sportossági szempontok szerint fejlesztették ki. A hannoveri cég bejelentette, hogy a gördülési ellenállást 10%-kal csökkentették a ContiSportContact 3 abroncshoz képest, az élettartama pedig megnövekedett.  Ezek a fejlesztések azt a szándékot tükrözik, foglalkozni kívánnak a környezetvédelem problémakörével azabroncsok e szegmensében.

ContiSportContact 5A fénykép csak illusztráció © : Continental

A biztonsággal kapcsolatban a Continental a féktávolságok 9%-os csökkenéséről számol be. A sportosság azonban továbbra is prioritás ennél a tapadást és kormányozhatóságot segítő futógumival rendelkező abroncsnál (makro-blokkos profil).

 

ContiSportContact 5 & 3A fénykép csak illusztráció © : Continental

 

Technológia: a Black Chilli „forradalom”

A forradalmiként bemutatott Black Chili technológiát az úgynevezett „adaptív” gumikeverék jellemzi. Segítségével a vezetés által keltett erőkhöz alkalmazkodni tud az abroncs. A módszer azokat a rezgéseket használja fel, amelyeknek az abroncs gördülés és fékezés során ki van téve.

100 km/h stabilizált sebességnél az abroncs rezgési frekvenciája 13,8 Hz. Ez az alacsony szintű gerjesztés a gumikeverékben hosszú láncú polimereket hoz működésbe, amelyek meggátolják a gördülés által keltett hőenergia behatolását az abroncs belsejébe. Ennek eredményeként az abroncs gyorsabban lehűl, ezáltal javul az abroncs gördülési ellenállása és energiahatékonysága.

Ezzel szemben fékezés során a rezgések száma jelentős mértékben növekszik. 100 km/h-nál történő fékezésnél a rezgés 200-szorosára növekszik és elérheti a  2 770 Hz értéket. Ez a magas frekvencia a rövid láncú polimerekre gyakorol hatást, amelyek képesek a fékezéskor keletkezett energia tárolására. A rezgések, melyeknek az abroncs a fékezés során ki van téve, ekkor hővé alakulnak, ami elősegíti a tapadást és a féktávolságok javítását.

E technológia eredménye a rövid fékúttal, ugyanakkor az alacsony gördülési ellenállásnak köszönhetően jó energiahatékonysággal rendelkező abroncs.