Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Goodyear UltraGrip 9: az új referencia?

Goodyear UltraGrip 9: az új referencia?

Új abroncsok Leközölve 2014.10.27. , írta Géza

Legújabb téli abroncsának piacra bocsátása alkalmával a Goodyear megnyitotta előttünk kutatási és fejlesztési központjának kapuit. Így megérthetjük, hogyan tervezték az abroncsot.

Goodyear UltraGrip 9 Az UltraGrip 9 tervezése, tesztelése és teljesítménye. A rezulteo ellátogatott a Goodyear kutatási és fejlesztési központjába - A fénykép csak illusztráció © : rezulteo

Az UltraGrip története során sok fejlesztésen esett át, amelyek lehetővé tették, hogy ez a gumi olyan teljesítményszintet érjen el, amelyet számos teszt és szervezet igazol. Így az UltraGrip nevet viselő abroncs kilencedik példányának vállára nagy nyomás nehezedett - jobb legyen az elődöknél és állja az egyre élesedő piaci versenyt.

 

Rendkívül nagy fejlesztés

A Goodyear gyár luxemburgi kutatási és fejlesztési központjában tett látogatásunk során láthatóvá vált, hogy mennyi eszközt bocsátottak rendelkezésre a 9. verzió elkészítéséhez.

Goodyear innovációs központA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

Mielőtt az abroncs tényleges fejlesztése megkezdődött, a Goodyear összeállította az igényeket, hogy olyan terméket tervezzenek, amely tökéletesen megfelel azoknak a valós körülményeknek, amelyekkel az autósok szembesülnek: száraz útburkolat, hó, jég, nedves útburkolat stb. Nem elhanyagolhatóak az alapteljesítmények, amelyeket egy korszerű gumiabroncsnak teljesítenie kell. Ide tartoznak például az élettartam, a kényelem, vagy a gördülési ellenállás.

 

A forradalmi gumi

A Goodyear egyedülálló, új elemeket, például lágyítót felhasználó új gumit fejlesztett ki. Az volt a feladat, hogy javuljon a nagy hidegben a gumi tapadása, anélkül azonban, hogy ez hátrányosan hatna az élettartamra és az energiahatékonyságra.

 

Két különböző mintázat!

A Goodyear első alkalommal értékesít olyan téli abroncsot, amely két különböző futógumival kapható. Ezek a változatok a teljesítményre való törekvést tükrözik, a mérettől függetlenül. Ez azt jelenti, hogy bizonyos használatra szánt abroncsokon további központi csatorna található, másokon pedig nem. 
A gumi blokkjait átdolgozták és finomították, hogy tökéletes hajtóerőt és optimális tapadást nyújtson. A blokkokat egy önzáró típusú rendszer köti össze egymással, amelynek segítségével maximális merevség érhető el fékezéskor, anélkül, hogy a hajtóerőhöz szükséges flexibilitás csorbát szenvedne. A vízelvezetésre szintén nagyon nagy figyelmet fordítottak.

A Goodyear UltraGrip 9 téli jelöléseA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A teljesítmény validálása

Az UltraGrip 9 hatékonyságának használat közbeni teszteléséhez nem kevesebb, mint 3000 prototípus készült, továbbá 70 különböző gumi-kombináció. Ezeket 50 különböző teljesítmény szerint értékelték több mint 500 000 kilométer próba során.

Alkalmunk volt az Ultragrip 9 premier előtti kipróbálására, hogy értékeljük olyan szempontok szerint, mint a tapadás nedves útburkolaton, kényelem, reaktivitás... A szerzett nagyon pozitív benyomások ellenére várjuk az első teszteredményeket, hogy megtudjuk, hol helyezkedik el ténylegesen a versenytársakhoz képest, élükön a Michelin Alpin 5-tel.

Tesztelés Audival havas úton, a Goodyear UltraGrip 9-celA fénykép csak illusztráció © : rezulteo