Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Kipróbáltam a ContiPremiumContact 5-öt egy Caterham R300-ason

Kipróbáltam a ContiPremiumContact 5-öt egy Caterham R300-ason

Új abroncsok Leközölve 2013.06.06. , írta J. József

Legutolsó prémium abroncsának próbája alkalmával a Continental egy kis meglepetést tartogatott számunkra. Ahelyett, hogy egy jólfésült szedánba ültetett volna minket, - amilyen járműre eredetileg az abroncsot szánták - a gyártó egy legendás sportkocsin, egy Caterham R300-ason próbáltatta ki velünk. A próba mérlege: a ContiPremiumContact 5 becsülettel állta a próbát.

A ContiPremiumContact 5 abroncs próbája egy Caterham R300-ason A ContiPremiumContact 5 abroncs próbája egy Caterham R300-ason - A fénykép csak illusztráció © : Continental

A ContiPremiumContact abroncsnak megfelelő kategória próbája rendszerint jól szabályozott séma szerint zajlik: egy pályán vagyunk, általában egy dél-európai országban, egy sor kitűnő formában lévő szedánnal, többnyire: BMWAudi és másokkal... A tét és a pozicionálás azt diktálja, hogy a felmerült tematikák összhangban legyenek a célzott jármű használóinak elvárásaival. Ez alkalommal a Continental úgy döntött, hogy váratlan helyzet elé állítja az újságírókat és másfajta körülményeket teremtett ennek az abroncsnak a kipróbálásához…

 

A ContiPremiumContact 5 abroncs próbája egy Caterham R300-asonA fénykép csak illusztráció © : Continental

 

A meghívó a mortefontaine-i közúti pályára szólt, Oise megyébe. Ott nem BMW várt minket, nem is egy Audi... hanem egy … Caterham R300. Ez a híres sportkocsi az autósport megtestesítője. A teljes mértékben a teljesítményre összpontosító kocsi 175 lóerős, 2,0 literes Ford Duratec motorral rendelkezik a pehelykönnyű, 535 kg súlyhoz. Ezt a kitűnő arányt fokozza a hatékony, de rusztikus váz, amelyen semmilyen vezetést segítő eszköz nem található: sem ABS, sem szervófék, sem szervokormány, még kevésbé ESP!

A cél: a ContiPremiumContact 5 próbája szűrő nélkül

Próbánk több szakaszból fog állni. Először gyakorlással kezdjük, hogy megszokjuk a vészfékezést, a kerülési és szlalomozási manővereket... Képtelenség összehasonlítani bármilyen eddig ismert autó - abroncs összeállítással! Egy valami biztos: tökéletesen működik. Az egység harmonikus és homogén.

 

A ContiPremiumContact 5 abroncs próbája egy Caterham R300-asonA fénykép csak illusztráció © : Continental

 

Ezután következik a próba a több autógyár által használt mortefontaine-i pályán. A pálya minden helyzetet elővezet, amivel az úton találkozhatunk: domborzat, tönkrement burkolat, lejtős kanyar stb. A fákkal, sziklákkal, betonkarókkal és sínnel övezett pálya nem tűr semmilyen hibát…  Főként nem egy olyan járművel, mint a Caterham, amelynek passzív biztonsága majdnem a nullával egyenlő.

A kormány mögött ülve értékeljük, hogy ContiPremiumContact hogyan fogja vissza a fékevesztett technikát a kanyarokból kijövet. Ez az előny kétségbevonhatatlanul a gumi minőségének, de a túlméretes abroncsnak is tulajdonítható (205/55 R17). A kanyarokat egymás után semleges viselkedéssel, az abroncs pozicionálásával összhangban veszi. Persze, ha a végső határáig sarokba szorítjuk az abroncsot, a pontosság csökkenését tapasztaljuk, de ez teljesen megbocsátható.

ContiPremiumContact 5 összességében nagyon pozitív benyomásokat hagyott bennünk, még akkor is, ha szívesen próbáltuk volna ki normál körülmények között.

 

Olvassa el ezt is

>> ContiPremiumContact 5 : telejsítmények
>> ContiPremiumContact 5 : technológia
>> ContiPremiumContact 5 : méretek