Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Kipróbáltuk a Nokian WR D4-et

Kipróbáltuk a Nokian WR D4-et

Új abroncsok Leközölve 2015.03.27. , írta Julien

A finn specialista, a Nokian értékesíti a WR D4-et. Jellemzője, hogy ez az első olyan téli abroncs, amelyik az európai címkézésnél A értékelést kapott a nedves útburkolaton való fékezésre. A Nokian már az elején bejelentette, hogy ez egy kiemelkedő abroncs a téli viszonyok között, továbbá sokoldalú. Tartja az ígéreteit? Elmentünk Lappföldre, hogy ellenőrizzük.

Nokian WR D4, téli gumi A nedves útburkolaton való fékezésre kategóriájában elsőként A értékelést kapott, új Nokian WR D4 próbája Lappföldön - A fénykép csak illusztráció © : Nokian Tyres

A WR D4 a  WR D3 abroncsot helyettesíti, amely már maga is a híres WR G2 helyébe lépett. Ebben a tiszteletre méltó sorban logikusan ígéretesnek tűnt. Ezt a tényt erősítette a Nokian tagadhatatlan szakértelme a téli abroncsok területén.

A WR D4 egy stratégiai fontosságú abroncs a Nokian számára. Közvetlen versenyben áll a Michelin Alpin 5 és a Goodyear UltraGrip 9 abroncsokkal ebben a rendkívül erős versenyágazatban, ahol nincs hiány nagy teljesítményű résztvevőkből.

Komoly érvekkel kell tehát kitűnnie, és mindenekelőtt ki kell váltania elődjét, amely számos teszten kiemelkedően kedvező eredményeket ért el. 

Fény az új Nokian WR D4 téli abroncsonA fénykép csak illusztráció © : Nokian Tyres

Az első ütőkártya, amit a Nokian hangsúlyozni kíván, a biztonság, amit ez az abroncs bármilyen körülmények között nyújtani tud. 
A Nokian által beharangozott teljesítményt az európai címkézés terén elért eredmények igazolják (A értékelés nedves burkolaton való fékezésre, bizonyos méreteknél).

A WR D4 fejlődött a tisztán téli teljesítmények terén is .

A fejlesztések a futógumira, a gumikeverékre és az abroncs szerkezetére irányultak: Az egyirányú futógumit tökéletesítették a gumiblokkokkal, amelyek bevágásait és szegmenseit különös gondossággal alakították ki, hogy fokozzák a merevséget és javítsák a víz, olvadt hó és sár elvezetését... 

A „Snow Performance Blocks” blokkokat különösen a hóban való tapadásra optimalizálták. 

Performances blocks Snow Nokian WR D4A fénykép csak illusztráció © : Nokian Tyres

Egy téli guminál meghatározó a gumikeverék. A WR D4 szilícium-dioxid alapú keveréke repceolaj-kivonat felhasználásával készül. A Nokian a hőmérséklettől függetlenül kiegyensúlyozott teljesítményszintet ígér, anélkül, hogy ez érintené az abroncs élettartamát.

Az abroncs ezen kívül jó energiahatékonyságot és mérsékelt zajszintet is kínál.

 

Ki számára és milyen járműre?

A WR D4 egy alpesi abroncs. Ezért a közép-európai országokban ajánlott, ahol a téli körülmények nem az északi viszonyoknak felelnek meg.

14 -től 20 colos méretekben kapható, és elsősorban a városi, kisméretű autókra és szedánokra szánták, univerzális használatra. Egyes méretek run flat kivitelben állnak rendelkezésre. Ahhoz, hogy megvásárolhassuk, meg kell várni a 2015-ös telet, ugyanis ezen a nyáron kerül majd forgalomba. Nagy teljesítményű sportautók esetében inkább a WR A3 felé célszerű orientálódni.

 

Az alpesi abroncs északi próbája

A Nokian meghívott minket, hogy olyan helyzetben próbáljuk ki a WR D4 abroncsot, ahol minden nehézséggel halmozottan találkozhat a gumi. Valóban, Finnországba utaztunk, hogy kipróbáljuk. Az északi sarkkörön túlra, ahol sokkal nehezebbek a körülmények, mint ott, ahol a WR D4 abroncsok gurulni fognak.
Ráadásul egy nagy teljesítményű autó, egy 450 lóerős, szerencsére négykerék meghajtású Audi RS5 volánja mögött.

Nokian WR D4 teszt havonA fénykép csak illusztráció © : Nokian Tyres

Ha nem is állt módunkban a WR D4 abroncs minden teljesítményét értékelni, a próbafutam során azért kialakíthattunk egy első, pozitív véleményt.

Megjegyeztük, hogy az aszfalton futó abroncs zajszintje nagyon visszafogottnak tűnt.

A változatos körülmények alatt, amelyekkel utunk során találkoztunk (jég, tömörödött hő, friss hó stb.) jó általános tapadást tapasztaltuk. A jégen elért határok teljesen logikusnak tűnnek. A megtett kilométerek során tapasztalhattuk az abroncs által kínált biztonsági előnyöket, valamint a havon nyújtott egységes és egyenletes közúti viselkedést.

Türelmetlenül várjuk az abroncs első teszteredményeit, hogy megtudjuk, igazolják-e a teljesítményeit és hol helyezkedik el a rangsorban. De nagyon optimisták vagyunk....

Játékos információk a vezető számára


A WR D4 tartalmazza a gyártó által nemrégen bevezetett adatokat az abroncson, amelyek célja, hogy játékos formában tájékoztassa a vezetőt és növelje felelősségérzetét:

A Nokian WR D4 oldalgumijaA fénykép csak illusztráció © : Nokian Tyres

  • A DSI (Driving Safety Indicator): A futógumin elhelyezett feliratról van szó, amely az abroncs téli teljesítményszintjét szimbolizálja , a kopás mértékétől függően.
  • Az oldalgumin lévő információk: A Nokian a szereléssel kapcsolatos, azaz a járművön való helyzetre, a kerék meghúzási nyomatékára és abroncsnyomásra vonatkozó információkat bocsát rendelkezésre.