Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Michelin Alpin 5, nagyobb teljesítmény, sokoldalúbb összkép

Michelin Alpin 5, nagyobb teljesítmény, sokoldalúbb összkép

Új abroncsok Leközölve 2014.03.28. , írta L.Laszló

Az Alpin 4 a szegmensében egyedülálló gumiabroncs, mindig kiemelkedett a tesztek és próbák alkalmával. A Michelin nem várta meg, hogy kivezetődjön a piacról, már értékesíteni kezdi az utódját, az Alpin 5-öt.

Michelin Alpin 5 A Michelin Alpin 5 hamarosan megfosztja trónjától az Alpin 4-et - A fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A Michelin Total Performance a clermont-ferrand-i gumiabroncsgyár által gyártott összes új abroncs technológiai fejlődésének a jelképévé vált.

Ez az elnevezés az összes, a teljesítmény fejlesztésére irányuló elkötelezettséget takarja. Más szóval, ez azt jelenti, hogy az Alpin 5 legalább olyan jó, mint az Alpin A4 azokon a területeken, ahol azt nem helyettesíti. Ez jó jel, ismerve az A4 teljesítményét.

 

Az abroncsot októbertől áprilisig történő használatra tervezték

Statisztikák bizonyítják, hogy a nem skandináv európai országokban használt téli abroncsok többnyire „szürke” aszfalton közlekednek. A számokat a Drezdai Egyetem, a VUFO által végzett vizsgálata is megerősítette, amely szerint a téli közúti balesetek 57%-a száraz útburkolaton következik be. 

Az abroncs kifejlesztésével az volt a Michelin szándéka, hogy a felhasználók valós igényeit vegye figyelembe és optimális biztonságot nyújtson minden útburkolaton hideg időben. 

 

Megalkuvás nélküli fejlesztés

Az abroncs kifejlesztésénél a Michelin optimalizálta a gumiabroncs keverékét, szerkezetét és mintázatát, hogy a tapadás a legjobb legyen minden feltétel között, ami csak egy téli abroncsnál előfordulhat: havon, jégen, száraz és nedves útburkolaton, stb.

Michelin Alpin 5 futógumiA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A futógumi az elődjénél határozottabb V profil, a havas úton a hajtóerőt fokozó és a víz eltávozását javító Stabiligrip technológiával készült.

Az Alpin 4-hez képest az Alpin 5 csatornaszázaléka 17%-kal nagyobb, ami elősegíti a tapadást hóban.

Helio Compound 4G (4. generációs) keveréktől nagyobb rugalmasságot, következésképp nagyobb tapadást kapott az abroncs.

 

Az első próba

Volvo Michelin Alpin 5A fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A próba bevezetésénél néhány számadattal felsorolták a téli körülményekre alkalmas abroncs előnyeit, amikor a hőmérséklet a 0 °C-hoz közelít:

„Száraz útburkolaton 80 km/h-ról 0 km/h-ra történő fékezésnél, 4 és 6 °C közötti külső hőmérséklet mellett a téli abroncs 4 méterrel rövidebb, 50 km/h-ról - 0-km/h-ra pedig 1,5 méterrel rövidebb fékutat tesz meg, mint egy nyári abroncs."

A beszéd és az ismertetés során elmondták, hogy a Michelin teljes körű demonstrációra készül, nem csak havas úton. Az abroncsgyártó ezért lehetőséget adott arra, hogy Tirolban különböző közepes méretű szedánokkal próbálkozzunk, (Audi A3, Volvo V40, BMW 320d GT), változatos és kanyargós utakon.

Az igényes próbák során sikerült felfedezni egy kiegyensúlyozott abroncsot, amely jól megfelel az összetett, univerzális szempontoknak. Az osztrák hágók egyenetlen kis útjaitól a letisztított autópályákig az abroncs homogén együttest alkot a felkínált járművekkel.

A próbafutam befejezéseként a Michelin lehetővé tette, hogy összehasonlítsuk az Alpin 5-öt a nyári megfelelőjével (Primacy 3), csökkentett felületű burkolatokon, hogy értékeljük az abroncs oldaltapadását, hajtóerejét és a fékutakat. Ilyen körülmények között a téli újdonság könnyedén nyerte a versenyt és bizonyította a mintázat versenyképességét és az általa nyújtott kétségkívül nagyobb biztonságot .

Michelin Alpin 5 próbaA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

 

Az Alpin 5-öt kompakt és közepes járművekre, közepes szedánokra szánták. 2014 nyártól lesz kapható, 195/65 R15 91T és 225/55 R17 101V méretekben.