Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Michelin Latitude Alpin 2: a technológia

Michelin Latitude Alpin 2: a technológia

Új abroncsok Leközölve 2012.05.02.

A Michelin Latitude Alpin 2 abroncsnál ugyanazokat az innovációkat használták fel, mint a Pilot Alpin 4-nél. Szintén a Ridge-n-Flex technológiát veszi igénybe, amely ötvözi az erősen bemetszett futógumit (StabiliGrip lamellák) az alacsony hőmérsékleten lágy gumikeverékkel (Helio Compound 3D).

Michelin Latitude Alpin 2 abroncs A fénykép csak illusztráció © : Michelin

75%-kal több lamella
A futógumi  mintázata döntő szerepet játszik egy téli abroncs teljesítményénél. A Latitude Alpin futóját különleges fejlesztésen ment keresztül, melynek célja a vonóerő és fékezés  növelése volt havon és jégen. Ezért aztán elődjéhez képest az élek száma 40%-kal, a lamellák száma pedig 75%-kal nőtt.

Az új Latitude Alpin másik erőssége: a Stabiligrip lamellák. A 3 dimenzióban kialakított lamelláknak az a különlegességük, hogy mélyebbek a hagyományos lamelláknál, és változó szögben helyezkednek el. A cél az optimális vonóerő megteremtése volt, a kormányzási szögtől függetlenül. A StabiliGrip lamellák megtörik a vízfilmet és merevséget kölcsönöznek a gumitömböknek.

Végezetül, a központi erezet optimális módon továbbítja a nagy teljesítményű SUV nyomatékát.

A Helio Compound 3G keverék
A gumikeverék döntő hatással van egy téli abroncs teljesítményére. Annál nagyobb az abroncs teljesítménye, minél lágyabb marad a gumi alacsony hőmérsékleten. Ennek elérése céljából a Michelin szilícium-dioxidot és napraforgóolajat tartalmazó keveréket fejlesztett ki, amelyet Helio Compound 3G-nek nevezett el.

Olvassa el ezt is:

Michelin Latitude Alpin 2: téli abroncs nagy teljesítményű SUV kocsikra

Michelin Latitude Alpin 2: teszt egy Range Rover Evoque kormányánál

A Michelin Latitude Alpin 2: a méretek