Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Proxes CF2: a Toyo új felsőkategóriás abroncsa

Proxes CF2: a Toyo új felsőkategóriás abroncsa

Új abroncsok Leközölve 2013.07.16. , írta J. József

Energiahatékonyság, fékezés nedves útburkolaton, élettartam: a Toyo Proxes CF2 gumiabroncs minden területen fejlődött elődjéhez képest. Ezt erősítik meg a teljesítménycímkék (C, B, 70). A japán gyártó által végrehajtott legújabb technológiai fejlesztések felhasználásával készült abroncsot kompakt, szedán és egyterű autókra szánják.

Toyo Proxes CF2, javított hatékonyságú nyári abroncs Toyo Proxes CF2, javított hatékonyságú nyári abroncs - A fénykép csak illusztráció © : Toyo

Az európai címkézés bevezetése termékcsaládjaik felülvizsgálatára készteti a gyártókat. Különösen azokat, amelyek a címkézés által figyelembe vett szempontok valamelyikére rossz értékelést kaptak. Ilyen volt a Toyo esete is a Proxes termékcsaláddal, amelynek CF1 modelljének értékelése az energiahatékonyságra közepes F, a nedves útburkolaton való fékezésre pedig meglehetősen közepes C.

Utódja, a Toyo Proxes CF2, határozottan fejlődött ezen a két ponton. A high-tech gumikeverékre, merevebb profilra és könnyebb felépítésre támaszkodó abroncsnak sikerült jobb gördülési ellenállást, a féktávolságok csökkenését és nagyobb futásteljesítményt elérnie.

 

Kis gördülési ellenállás

Magas szilikatartalmú gumikeverék A fénykép csak illusztráció © : Toyo

Toyo szerint a Proxes CF2 gördülési ellenállása 25%-kal javult a Proxes CF1-éhez képest. A címke értéke így F-ről C-re változott, ami kielégítő energiahatékonyságot (üzemanyag-fogyasztást) jelent. Az eredmény elérése érdekében a Toyo magas szilikatartalmú gumikeveréket fejlesztett kiami többek között egy „szuperaktív” polimert tartalmaz. Ez a szilika jobb eloszlását eredményezi. A gyártó javította a profil hosszanti merevségét is és könnyebbé tette az abroncs szerkezetét.

 

Biztonság nedves úton

A Toyo Proxes CF2 abroncs mintázataA fénykép csak illusztráció © : Toyo

A Toyo a biztonság területén is feljesztette az abroncsot. A Proxes CF2 fékezési hatékonysága nedves útburkolaton 15%-kal javult elődjéhez, a Proxes CF1-hez képest. Címkéje tehát C-ről B-re változott. Ezek a jó eredmények többek között az új gumikeverék „Grip” polimerjének köszönhetőek, amely elősegíti az úttartást nedves útburkolaton. A merevebb és korszerűbb kialakítású profil az abroncsot biztonságosabbá teszi, még nagy sebességnél is. Ezen kívül szélesebb hornyokkal rendelkezik, amelyek hatékonyan elvezetik a vizet, növelve az ellenállást az aquaplanninggal szemben.
 


Futásteljesítmény és vezetési kényelem 

Toyo Proxes CF2 szerkezetA fénykép csak illusztráció © : Toyo

A harmadik pont, ahol a Toyo kitűnő munkát végzett, a futásteljesítmény. A gyártó 41%-os futásteljesítmény-növekedésről tájékoztatott a CF1 modellhez képest: ez jelentős ütőkártya válságos időkben… Ehhez a mérnökök egy kopásálló polimert tettek a gumikeverékbe. Módosították a profil hosszanti merevségét és az abroncs szerkezetét is. A Toyo Proxes CF2 abroncs így acélövet, valamint új vállblokkokat kapott, amelyek segítségével az abroncs az útburkolattól függően deformálódik, a nagyobb kényelem és a fokozott biztonság érdekében. Az abroncs csendesebb is lett: a 70 dB-es külső menetzajjal 2. szintű besorolást kapott az európai címkézésnél.
 

Kapható

A Toyo Proxes CF2 45 méretben - 15 és 16 collos (H és V jelölés ), valamint 17 collos (V jelölés) méretekben kapható.