Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Sailun Atrezzo ZSR abroncs: a rezulteo kipróbálta

Sailun Atrezzo ZSR abroncs: a rezulteo kipróbálta

Új abroncsok Leközölve 2014.10.29. , írta J. József

A Sailun márka feltétlenül tekintélyre törekszik. Utolsó gyermeke, az Atrezzo ZSR abroncs teljesítményeinek bemutatására a kínai abroncsgyártó meghívott minket, hogy nagy teljesítményű sportkocsik kormányánál próbáljuk ki.

Sailun Atrezzo ZSR a pályán A rezulteo segítségével ismét átélheti az új Sailun Atrezzo ZSR próbáját a lohéac-i pályán - A fénykép csak illusztráció © : rezulteo

Nem első alkalommal beszélünk a Sailun márkáról írásainkban. Már volt alkalmunk arra, hogy tegyünk egy próbafutamot a téli termékcsaláddal

Ez alkalommal a randevú helye a lohéac-i pálya volt, hogy kipróbáljuk az Atrezzo ZSR gumit. A kínai gyártó legutóbbi terméke az UHP abroncs (ultra nagy teljesítményű) abroncs címet szeretné elnyerni.
Habár a ZSR nem törekszik arra, hogy a kategória zászlóshajó termékeivel rivalizáljon, azért igen nagy teljesítményeket szeretne elérni az optimalizált blokkokkal, amelyek nagy sebességen teszik bátrabbá az abroncsot (1), a merev központi bordával, amely növeli a stabilitást és a talajjal való érintkezési felületet (2) és a széles hornyokkal, amelyek elősegítik a vízelvezetést (3).

Sailun Atrezzo ZSR ultra nagy teljesítményű abroncsA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

Vonóerő, tolóerő és 4 kerék meghajtás a próbára

A Sailun csapatai szeretik a kíhívást. A ZSR jó körülmények közötti teszteléséhez a lohéac-i pályát választották. A program lehetőséget nyújtott arra, hogy az abroncsot a teljesítőképessége határáig vigyük, különböző nagy teljesítményű és eltérő tervezésű autókkal.

Járművek a loheac-i pályánA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

Sodródás és hasonlók

Az első próbát a Nissan 350Z kormányánál hajtottuk végre. A cél az volt, hogy teszteljük az abroncs tapadási korlátait és a tapadás megszűnésének fokozatosságát. Valljuk be, hogy ebben a regiszterben az abroncs jól kivágta magát és pozitív élményt nyújtott, végig kielégítőnek tűnt kényelmi szempontból. A jármű kisodródása fokozatos és nem váratlanul következik be. 

Még akkor is, ha ez a gyakorlat inkább szórakoztató, mint információban gazdag, mégis lehetővé teszi a futógumi ellenállásának értékelését, amely 280 lóerő hatására tisztán és egyenletesen kopik.

 

Támadásra fel a pályán

A pályán való teljesítmény valószínűleg a legjobb döntőbíró egy sportabroncs értékelésénél.

Az abroncsokat Clio IV RS (200 lóerős) és Mégane III RS Trophy (275 lóerős) járművekkel próbáljuk. A szabad futam lehetővé tette a korlátok nélküli haladást és azt, hogy elektronikus korlátok nélkül próbáljuk ki az abroncsot.

Az első körök felmelegítik a gumit és azonnal érzékeljük a tökéletes pontosságot. 
A lohéac-i pályán egymást követik a gyors, a legkanyargósabb szakaszokban bukkanós ívek. Az abroncs azonnal bizalmat követel, és úgy tűnik, hogy ura maradt a helyzetnek.

A Sailun abroncstól legjobban a hajtóerő szempontot vártuk. A nagy vonóerővel rendelkező járműveken az első gumik különösen nagy igénybevételnek vannak kitéve kanyarból való kilépéskor és az újabb gázadáskor. Ez az abroncs becsülettel állta a próbát és ellenállt az alulkormányozottságnak (az első futómű kitér).

Logikusan az abroncs állóképessége a körök során eltompul, ahogy ez bármely más közúti gumiabronccsal megtörténne egy pályán. A Megane megőrzi legendás fegyelmezettségét, továbbra is élesen lép be és hagyja el az ívet. A Clio egy másik regiszterben mozgékonyabbnak tűnik és jó egyensúlyt tart a tengelyek között, valamint a hátsó része mozgékonyabb a kanyarokban.

Ha az Atrezzo ZSR biztosan nem bírná az összehasonlítást egy felsőkategóriás sportabronccsal, (tényleg erre törekszik vajon?) el kell ismerni, hogy nem úgy néz ki, mint akin kifogna ez az igénybevétel, és tökéletesen betölti rekreációs funkcióját, nagyon vonzó áron. A teljesítményei egyenletesek, a próbafázisok alatt ellenállása kielégítőnek bizonyult, a pálya koptató burkolata ellenére. Ilyen körülmények között (száraz burkolat) a teljesítménye tökéletesen megfelel kategóriáján belül. Nem állt módunkban tényleg kipróbálni nedves útburkolaton. Ezért nem tudjuk átfogóan értékelni a teljesítményeit.

 

Külön bónusz az, hogy az Atrezzo ZSR ellenáll a nagy teljesítményeknek is. Itt a bizonyíték, képekben: