Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Toyo téli abroncs: a Rezulteo tesztelése

Toyo téli abroncs: a Rezulteo tesztelése

Új abroncsok Leközölve 2014.03.11. , írta J. József

A Toyo olyan abroncsgyártó, akinek hírneve nagymértékben a sportos termékcsaládokon nyugszik. Ezen a félreértésen szeretett volna változtatni a japán gyártó új téli termékcsaládjainak bemutatásával, hogy összehasonlíthassuk őket a piacvezető termékekkel.

Toyo Snowprox teszt A Rezulteo három új Toyo téli abroncsot tesztel versenypályán! - A fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A gyártó DNS-e, a Toyo az autózás szenvedélyéből született. Ha néhány éve fejleszti és bővíti is a termékcsaládjait olyan termékekkel, mint a NanoEnergy, a 4x4-es és sportabroncsok referenciának számítanak adott körökben.

Teljesen természetes tehát, hogy a Proxes termék megjelent a sportkocsik tulajdonosainál, különösen a track-day kedvelőinél, a kihagyhatatlan Proxes R888 gumival. Az abroncs ismert agresszív mintázatáról és rendkívüli kapaszkodásáról is

A Toyo meghívott minket a Val Thorens-i (Franciaország) pályára, hogy bebizonyítsa, a sportabroncsokon kívül a japán gyártó helytáll a téli és északi gumiabroncsok területén is.

A kihívás jelentőségét fokozta az is, hogy a Toyo közvetlen összehasonlítást szeretett volna bemutatni nekünk a Nokian termékeivel, amelyek téli terepen való teljesítménye szinte referenciának számít.

Három terméket kínáltak a tesztelésre, most ezeket mutatjuk be a legsokoldalúbbtól a legszélsőségesebb északi használatra szánt abroncsig: a Snow Prox S943, az Observe GSi-5 és az Observe G3-Ice.

 

A Snow Prox S943 országúti használatra szánt téli abroncs

Toyo VolkswagenA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A próbánkat a Toyo téli termékcsalád kiemelt abroncsával kezdjük, az S943-mal. Ez a kompakt, szedán és közepes méretű járművekre szánt abroncs 42 méretben kapható, 14 -től 17 colosig.

A gyártó legújabb műszaki fejlesztéseit kínálja, olyan új keverékkel, amely hozzájárul a gördülési ellenállás csökkentéséhez, és állandó merevséget biztosít a guminak, hőmérséklettől függetlenül.

A futógumit a vizet és a havat kitűnően elvezető széles hosszanti csatornák jellemzik.

Hogy ennek a guminak a teljesítményeit értékelhessük, a Toyo úgy döntött, hogy szembeállítja a Continental ContiWinterContact TS 830 P 225/45R17 91H-s abronccsal, egy VW Golf VII autón, szabad futás formájában, friss hóval borított pályán.

El kell ismerni, hogy ilyen körülmények között a két abroncs teljesítménye igen közel áll egymáshoz. Pozitív pontot kapott a Toyo, aki kívülállóként vett részt ebben a konfrontációban.

A Continentalra nagy stabilitás jellemző, de több kormányszöget igényel, mint a Toyo, amely kiemelkedik kitűnő hajtóerejével. Ezek az abroncsok minden esetben egyaránt jó teljesítményt mutattak, ezért más körülmények között is össze kellett hasonlítanunk őket (aszfalt, száraz és nedves útburkolat stb.) ahhoz, hogy dönteni lehessen közöttük

 

Observe GSi-5, a nehéz körülményekre készült abroncs

Toyo teszt Hakkapeliitta RA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A GSi-5-tel egy jellegzetesebb termékre tértünk át, amely egyértelműen zord télre és havas útburkolaton való rendszeres használatra készült.

A szedánokra, 4x4-esekre és SUV-okra szánt abroncsot alkalmunk volt egy referenciával, a Nokian Hakkapeliitta R-rel összehasonlítani, egy állandó összkerékhajtással rendelkező járművön (Audi Q5 Quattro).

Az abroncsok egymás utáni kipróbálására rendelkezésünkre bocsátott útvonal lejtős szlalompálya. A friss hóval, helyenként jéggel borított pálya előtérbe helyezi az abroncsokat és kitűnő pontosságot és egyenletességet kínál. A Nokian nagyon pontos, de a Toyo stabilnak bizonyul, kitűnő egyensúllyal a hátsó és első tengelyek között.

A két abroncs teljesítménye általában közel áll egymáshoz, még akkor is, ha az abroncsokon ez eltérő módon nyilvánul meg.

Ebből azonban nem lehet semmiféle rangsorolásra következtetni, csupán a Toyo meglepő teljesítményét jegyezzük meg, amely merészen vállalkozott arra, hogy felvegye a versenyt egy referenciának számító téli abronccsal.

 

Observe G3-Ice, rendkívüli téli körülményekre

Toyo Audi tesztA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

A tesztet a téli abronccsal, a Toyo termékcsalád legextrémebb gumijával fejezzük be: ez az Observe G3-Ice, egy szögezhető északi abroncs.

A termékcsalád legutóbbi szülötte kiemelkedik nagy technológiai tartalmának köszönhetően. Kezdjük a szögek elhelyezkedésével, ami a vonóerő fokozását és a zajszint csökkentését hivatott szolgálni.

Kapható szögekkel és anélkül. Ez utóbbi konfigurációt volt alkalmunk kipróbálni és ismét összehasonlítani a kategória pillérével, a szöges Nokian Hakkappelitta 7 gumival

A próbáknál használt jármű egy Audi A4 (elsőkerékhajtású) volt, a tesztelés alapjául szolgáló modul pedig szlalom a jégen. Valódi békebíró a Toyo számára, amely kevésbé agresszívnek tűnt, mint a Nokian, ugyanakkor semlegesnek és megnyugtatónak éreztük. Ilyen körülmények között a Toyo jobbnak bizonyult, és ha kevésbé pontos is, könnyebben kézben tartható és nagyobb általános hatékonyságot mutat. Érezni lehet a tervezési irányban meglévő különbségeket, de az azonos fejlesztési igényességet is.