Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Vredestein Ultrac Vorti R: igényesen tervezett ultra-sportos abroncs

Vredestein Ultrac Vorti R: igényesen tervezett ultra-sportos abroncs

Új abroncsok Leközölve 2013.04.02.

A genfi autószalon alkalmával leleplezett új gumik között a Vredestein Ultrac Vorti R-je mély benyomást keltett. Igényes Giugiaro tervezésével és ultra-sportos jellegével a holland vállalat legutóbbi terméke jó érvekkel indul a luxus sportkocsik tulajdonosainak meghódítására: Porsche 911, Lamborghini Gallardo, Audi R8…

 Vredestein Ultrac Vortic R Bande de roulement du pneu Vredestein Ultrac Vorti R - A fénykép csak illusztráció © : Vredestein

 

 

Már első ránézésre szemünkbe ötlik a  Vredestein Ultrac Vorti R abroncs egyedülálló dizájnja. Az olasz tervező,  Giugiaro , letisztult és kellemes vonalvezetéssel rendelkező aszimmetrikus profilt alkotott, amelynek oldalgumiján leheletnyi szénhatás érezhető. Az esztétikum azonban nem egyedüli érdeme az abroncsnak. A gyártó figyelemre méltó teljesítményeket ígér nagy sebességnél: tapadásról, kormányozhatóságról, stabilitásról és vezetési komfortról van szó. A  Vredestein Ultrac Vorti utódja, az ’Ultrac Vorti R a nagy teljesítményű autóksokat tulajdonosait célozza  (Porsche 911Lamborghini GallardoAudi R8…) akik szeretnék kihasználni járművük lehetőségeit.

 

 

Az Utrac Vorti R Vredestein által készített bemutató videója

 

Maximális tapadás

A  Vredestein Ultrac Vorti R abroncs futógumija rendkívül széles, ami kedvezően hat a tapadásra  és a  jármű kormányozhatóságára, különösen kanyarokban. A külső vállakon elhelyezett széles hornyok javítják  az oldalirányú tapadást.

Az Ultrac Vorti R gumija több gyantát tartalmaz, amelyek különböző hőmérsékleten aktiválódnak. Ennek eredményeként az abroncs  széles hőmérséklet-tartományon belül megtartja nagymértékű tapadását  és hosszabb ideig megőrzi teljesítményét.

 

Stabilitás és pontosság

 

 

 

A fénykép csak illusztráció ©  

1/
 

A  Vredestein Ultrac Vorti R abroncsot nagy teljesítményű autókra tervezték: a futógumi öveinek szögét úgy alakították ki, hogy  megnövelje az útburkolattal való érintkezési  felületet. További hornyot helyeztek el a futógumin a gumi lehűtésének elősegítésére, hogy a jármú  jól kormányozható maradjon nagy sebességnél is.

A kerületi hornyokat kifejezetten úgy tervezték, hogy kanyarban  kiegyenlítsék az oldalirányú erőket. A belső oldalgumi szegélye így 30°-os dőléssel rendelkezik, és ez nagy sebességnél egyenletes nyomást biztosít.

Y sebességindexével az  Ultrac Vorti R engedélye  300 km/h-t is meghaladó sebességre érvényes.

 

 Kapható méretek

Ultrac Vorti RA fénykép csak illusztráció © : Vredestein



 A legtöbb ultrasportos autó  hátsókerék meghajtású,  és ez különböző méretű abroncsot igényel az első és hátsó tengelyen. Az Ultrac Vorti R ezért  5 méretben készül az elülső tengelyre(235/35 ZR 19-től 265/30 ZR 21-ig) és  10 méretben a hátsó(235/35 ZR 19-től 305/25 ZR 21-ig) tengelyre.

 

 

Szorosabb együttműködés a Vredestein és a Hamann között

Hamann és Vredestein együttműködésA fénykép csak illusztráció © : All Rights Reserved

Hamann M5 a Hamann jelzésű Vredestein Ultrac Vorti R abronccsal

Dizájn, teljesítmény, tökéletesség: íme a három szó ismérv, amelyek lehetővé tették, hogy a Hamann kiemelkedjen az autótervező vállalatok szűk körén belül. A német vállalat jelenleg olyan felsőkategóriás márkák testreszabásával foglalkozik, mint a BMW, Aston Martin, Roll-Royce, Mercedes-Benz vagy a  Range Rover. Néhány éve a Hamann és Vredestein elhatározták, hogy egyesítik szakismereteiket, hogy a kínált járművek teljesítményének megfelelő abroncsokat hozzanak létre. A 295/30 ZR 22 méretű Vredestein Ultrac SUV Sessanta abroncsokkal felszerelt Range Rover Evoque-on végzett sikeres kísérlet után a két márka együttműködött a BMW M5 és M6 modelljein. Vredestein még egy Ultrac Vorti Rarborant abroncsot is kifejlesztett, Hamann logóval az oldalgumiján.