Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Yokohama Advan Neova AD08 R, országútra és versenypályára

Yokohama Advan Neova AD08 R, országútra és versenypályára

Új abroncsok Leközölve 2014.04.11. , írta L.Laszló

A sportabroncsok között a Yokohama gyár mindig úttörőnek számított. Legfiatalabb terméke, az AD08R sem mentesül ez alól a szabály alól, a versenyre szóló engedélyeknek valóságos sűrítményét kínálja, országúti használatra.

Yokohama Advan Neova AD08 R A Yokohama Advan Neova AD08 R nagyon sportos országúti használatra készült - A fénykép csak illusztráció © : Yokohama

Radikális, de univerzális gumi

Tipikus és alacsony csatornázottságú futófelülete ellenére a Neova AD08R nem áll közel a gyártó A021R, A032R és A048 félslick gumicsaládjaihoz. Jóllehet országúti ultrasportos kategóriába sorolták, igen jellegzetes abroncs, nagyon sportos országúti és alkalmankénti versenypályán való futásra szánták.

Az Advan Neova AD08R az AD08-at váltja fel. Az új jövevény esztétikailag nem változott, és megőrizte mindazokat, ami miatt elődje sikeres volt: 

  • A vállban folytatódó blokkmintázat kitűnő merevséget biztosít a futófelületnek, ezáltal fokozza a tapadást. A hornyok mélye barázdákat rejt, amelyeknek az a feladata, hogy megtartsa az abroncs stabilitását erős igénybevétellel járó vezetésnél.
  • Az oldalfalakat is erősíti a vázban elhelyezett acélbetét, amely megnöveli a teljesítményt kanyarban. Nedves útburkolaton a teljesítményt a lekerekített hornyok biztosítják, amelyek megoldják a vízelvezetést.

A gumiban bekövetkezett valódi változásokat azonban az MS Compound 2R, a teljesítményre optimalizált gumikeverék jelenti. Szénből, mikro-szilikából, makro-molekulákkal és narancsolajjal kevert polimerekből áll. Az összetétel az útburkolaton és nedves útburkolaton való tapadást és a sportos tulajdonságok javítását szolgálja, bármilyen feltételek között.

Yokohama Advan Neova AD08 RA fénykép csak illusztráció © : Yokohama

A teljesítmények látványosan javultak!

A Tsukuba versenypályaA fénykép csak illusztráció © : Yokohama

A teljesítmények és az elért fejlődés mérésére a Yokohama összehasonlító teszteket szervezett, amely során Toyota GT86-t használtak, az összehasonlítás alapja pedig egy 225 45R17 91W abroncs volt.

A Neova AD08R teljesítménye önmagában átlagosan 0,685 másodperccel gyorsabb egy pályakörön a Tsukuba-nál (időmérés 5 körből álló szakaszonként).


A Yokohama összehasonlító teszteket végzett az előkészített járművekkel, ezt az alábbi videóban megtekintheti:

A fékezési teszteknél az új gumi szintén jobban teljesített elődjénél. 3%-kal rövidebb fékút száraz, és 5%-kal rövidebb fékút nedves útburkolaton (a próbát 100 km/h sebességen egy Honda Civic Type R-rel 225 45R17 91W gumikkal végezték).