Új gumimodellek: a gyártók újdonságai - Yokohama W.drive V905: a Rezulteo tesztelése

Yokohama W.drive V905: a Rezulteo tesztelése

Új abroncsok Leközölve 2014.03.17. , írta J. József

A Yokohama nemrég tett piacra egy új terméket, a W.drive V905 téli gumit. A Yokohama lehetőséget adott, hogy kipróbáljuk Svédország északi részén egy erre kifejlesztett pályán, az északi sarkkörtől néhány lépésre.

Yokohama téli teszt Audi A Rezulteo sarkvidéki viszonyok között tesztelte az új Yokohama W.drive V905-öt! - A fénykép csak illusztráció © : rezulteo

W.drive V905: téli abroncs igen hangsúlyos technológiával


W.drive V905 a Yokohama márka téli termékcsaládjában új harci paripa. közepes szedán, szedán és SUV típusú járművekre szánt abroncs 15 - 18 colos méretekben kapható.

Az abroncs fejlesztésénél a Yokohama különös hangsúlyt fektetett  az alábbi teljesítményekre

- Kormányozhatóság havon
- Fékút a havon és nedves útburkolaton
- Energiahatékonyság


Logikus, hogy elődjéhez, a V905-höz (W.driveV902B) képest a teljesítmények általános javításába beletartoznak ezek a kulcstényezők (W.drive V902B).

Természetesen az abroncs egész megjelenésén változtattak. Különleges gondot fordítottak a gumikeverékre, és ennek a hatása minden feltétel mellett érezhető. A Yokohama mérnökeinek sikerült egy narancsolajat tartalmazó keveréket készíteniük, ennek eredménye az, hogy megtartja a téli gumiabroncsnak feltétlenül szükséges rugalmasságát, a gördülési ellenállás feláldozása nélkül.

Az egyirányú futógumi 2D és 3D lamellákból és számos egyéb műszaki megoldásból áll, amelyek biztosítják a merevséget az úton. A cikk-cakk alakú csatornák és a változó szögben futó csatornák javítják a teljesítmény havon, és megkönnyítik a csapadékok elvezetését.

Yokohama W.drive V905 csatornák A fénykép csak illusztráció © : Yokohama

 

A próba


Az Audi volánja mögött 

Yokohama téli teszt 2014 AudiA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

Az általános teljesítménynél, Yokohama kitűnő teljesítményekről számol be újszülöttjével kapcsolatban, különösen havas útburkolaton. Magától értetődik, hogy a japán márka a próbára friss hószőnyeget kínált fel

Kétféle járművet (első- és hátsókerék meghajtás) mutattak be kötetlen vezetés közben, ahol lehetőség volt a W.drive V905-öt az elődjével összehasonlítani.

Az abroncsot először egy Audi A4 Break TDi-vel (elsőkerék meghajtás) próbáltuk ki. A rendelkezésre bocsátott pályán közepesen gyors és kanyargós illetve egyéb, technikai szakaszokon lehetett haladni. Az abroncs „feelingje” tökéletes, de akkor fedi fel igazán a tulajdonságait amikor az elődjével hasonlítjuk össze(W.Drive V902B). A fejlődés figyelemre méltó, főként az oldaltapadás terén. A V905 fejedelmi stabilitással fut a havas pályán, és élénk tempót tesz lehetővé teljes biztonság mellett. A régi generációs abronccsal való összehasonlításakor a régi karikatúrának tűnik, sokkal erősebb alulkormányozottsággal (az első futómű kipördül) és felülkormányozottsággal (hátsó futómű kipördül). 

A gyors kanyarokban a V905-tel a szedán úgy halad a porhóban, mint egy zászlóshajó. Az autó nem játékos és nem is szórakoztató, de a jármű aktív biztonsága teljes mértékű.

 

A BMW kormánya mögött

 

Yokohama téli teszt BMWA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

Eljött a pillanat, hogy az abroncsot hátsókerék-meghajtású járművel próbáljuk. Az összehasonlítás itt is, logikusan az új jövevénynek kedvez, de még nyilvánvalóbb módon.

A tesztelésre felkínált gyors pályán a BMW 1-es sorozat attól a pillanattól fogva siklik, amikor a vezetést segítő eszközök ki vannak kapcsolva. Minden egyenletes és tökéletesen kézben tartható, főként az átadott hajtóerő teljes.

Az összehasonlításból a V902B karikatúraként kerül ki. Ugyan nem igazán kevésbé gyors a teljes körben, de állandó kormánykorrekciókra van szükség a hátsó futómű szitálásának vagy kipörgésének az ellenőrzésére.

Ebben a konfigurációban a W.drive V905 egyaránt biztonságosnak, sportos vezetésnél és játékosnak és hálásnak bizonyult. 

 

Yokohama téli teszt 2014 BMWA fénykép csak illusztráció © : rezulteo

Várjuk, hogy megfigyelhessük a következő tesztekben a pozícióját, hogy megállapítsuk, az általunk érzett nagyon pozitív feeling megerősítést nyer-e a kategória nagyjai között.